Każdy nowy rok utożsamiamy z nowym otwarciem. Wiele osób zastanawia się wówczas, jakie wyzwania przyniosą nadchodzące miesiące i w jaki sposób należy na nie odpowiedzieć. Dotyczy to także całych organizacji. Niewątpliwie wyzwaniem dla wielu firm będzie w tym roku utrzymanie zaangażowania pracowników i ich skuteczna motywacja.

Potwierdzają to m.in. wyniki „Badania zaangażowania polskich pracowników za pierwsze półrocze 2021” zrealizowanego przez Kincentric Poland, które wskazują, że zaangażowanie pracowników będzie się zmniejszać, a ich motywacja spadać. Cieszyć może jednak fakt, że HR-owcy zdają sobie z tego sprawę i planują podejmować działania, które mają temu zapobiec. Możemy tak wnioskować choćby opierając się na wynikach badania „#TrendyHR_2021/22” zrealizowanego przez agencję Grow. 47% praktyków HR zadeklarowało w nim, że zaangażowanie pracowników będzie dla nich kluczowe w nadchodzących miesiącach.

Jak można sprostać temu wyzwaniu? Wiemy, że szczęśliwy pracownik, to zaangażowany pracownik. Dlatego też tak wiele w ostatnim czasie mówi się o poczuciu dobrostanu, czyli tzw. wellbeingu. To ważne zwłaszcza teraz – w tych niepewnych i dynamicznie zmieniających się czasach. W jaki sposób radzą sobie z tym pracodawcy obecni na polskim rynku?

Praktycy dla praktyków

Nasz najnowszy ebook poświęcony jest właśnie tematowi motywowania pracowników. W publikacji zatytułowanej „Benefit, który smakuje dobrze. Praktycy dla praktyków o skutecznej motywacji pracowników.” można znaleźć kilkadziesiąt stron praktycznych porad i wskazówek od przedstawicieli HR organizacji z różnych branż.

Eksperci dzielą się swoimi spostrzeżeniami i dobrymi praktykami. Piszą m.in. o tym, jakie zależności dostrzegają między motywacją a wellbeingiem, jak we własnych organizacjach dbają o poczucie dobrostanu pracowników, a także co radzą innym HR-owcom, którzy zmagają się z doborem benefitów wspierających obszar wellbeingu.

W rozmowie z Sodexo o swoich doświadczeniach opowiedzieli m.in. Żaklina Pawlak – Iwińska, Wiceprezes ds. HR z firmy Polskie ePłatności, Agnieszka Czajka, HR Manager w Gamivo, Gabriel Furman, HR Manager w Sherwin-Williams INVER Poland, Małgorzata Bieniaszewska, Właścicielka firmy MB Pneumatyka, Magdalena Tokarska, HR Business Partner w Get IT oraz Beata Panek z Orbico Polska.

W ebooku swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi wellbeingu, motywacji pracowników i benefitów dzieli się także Paulina Mazur, ekspertka w zakresie employer brandingu, employee advocacy i budowania marek liderów.

W publikacji znajdziemy również m.in. materiał na temat brain food i benefitów żywieniowych przygotowany przez dietetyka for good health.

„»Wiem, co zmotywuje naszych pracowników!«– to mentalna pułapka, w którą łatwo wpaść, gdy pracodawca bazuje wyłącznie na swoich obserwacjach, przekonaniach i wizjach benefitu idealnego. Tymczasem najlepsze oferty świadczeń powstają z połączenia uważności oraz otwartości pracodawcy z tym, co komunikują nam sami pracownicy. Niestety, według badania Sedlak&Sedlak 41,7% pracowników wciąż nie może samodzielnie wybierać benefitów, mimo że taką potrzebę deklaruje aż 89,8% z nich. Obserwacje branżowe i śledzenie trendów na rynku benefitów są ważne, niemniej wsłuchanie się w głos pracowników to wręcz gwarancja stworzenia zestawu świadczeń dopasowanych do potrzeb” – pisze w artykule otwierającym całą publikację Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits & Rewards Services Polska.

Ebook Sodexo to zbiór praktycznych wskazówek dla wszystkich pracodawców, którym zależy na angażowaniu i motywowaniu pracowników. Przedstawiciele działów HR znajdą w nim mnóstwo porad, które od zaraz mogą wdrożyć w swoich organizacjach. Jest to skondensowana pigułka wiedzy, która w prosty sposób wyjaśnia, jak zadbać o pracowników i ich poczucie szczęścia.

Ebook „Benefit, który smakuje dobrze. Praktycy dla praktyków o skutecznej motywacji pracowników” można bezpłatnie pobrać tutaj.

Serdecznie zachęcamy do lektury materiału!

Wypełnij formularz już teraz!
Zainteresowała Cię nasza oferta? Wypełnij formularz poniżej, a skontaktujemy się z Tobą, by porozmawiać o Twoich potrzebach i zaproponować najnowocześniejsze i najciekawsze rozwiązania na rynku.