FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Product

Czy karty i kupony Sodexo nadal będą działały po zmianie marki na Pluxee?

Od 26 września 2023r Sodexo zmienia się na Pluxee. Wiemy, że dobrze znaliście Sodexo. W końcu towarzyszyliśmy Wam w tak wielu momentach przez 25 lat! Ale bez obaw, chcemy podkreślić, że warunki korzystania z kart, kuponów czy Open eVoucherów Sodexo pozostają bez zmian, w tym:

  • warunki realizacji środków na kartach/ kuponach w programach i platformach pozostają bez zmian. Oznacza to, że możecie korzystać ze swoich rozwiązań Sodexo na takich samych zasadach, jak do tej pory.
  • nie zmienia się także lista punktów, w których można realizować środki z kart i kuponów Sodexo. Lista sieci akceptującej dostępna jest w aplikacji Pluxee lub na pluxee.pl
     

Gdzie sprawdzić czy karta Pluxee jest aktywna?

Status karty sprawdzisz:

  1. Na pluxee.pl
  2. W aplikacji Pluxee dostępnej w Apple Store i Google Play.
  3. W serwisie telefonicznym Centrum Obsługi Użytkownika pod numerem +48 22 535 11 11 (potrzebujesz numer karty oraz NIK, znajdujący się na liście przewodnim do karty).

Wszystkie te usługi dostępne są 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
 

Czy zastrzeżenie karty Pluxee jest nieodwracalne? Czy nie można używać zastrzeżonej karty Pluxee?

W Pluxee  kartę możesz czasowo zablokować, a następnie odblokować (np.: gdy sądzisz, że karta się znajdzie) lub ją trwale zastrzec na zawsze (np.: gdy sądzisz, że karta została skradziona).

Usługa czasowej blokady jest dostępna na pluxee.pl lub w aplikacji Pluxee.

Kartę Pluxee trwale zastrzec możesz również w aplikacji Pluxee lub na pluxee.pl. Pamiętaj że zastrzeżenie karty jest nieodwracalne i nie będzie już możliwości jej wykorzystania.  Chcesz uzyskać nową kartę w miejsce utraconej/zastrzeżonej? Zaloguj się na swoje konto na pluxee.pl lub aplikacji Pluxee i zleć wymianę wybierając kartę i następnie przycisk „Zamów wymianę karty”. Karta powinna mieć termin ważności dłuższy niż 30 dni i saldo mogące pokryć koszty wymiany (wysokość opłaty za wymianę swojej karty znajdziesz w zakładce „Informacje o karcie”).
 

Czy można przedłużyć termin ważności karty Pluxee po jej upływie?

Karty Pluxee to karty przedpłacone (inaczej pre-paid). Umowa na obsługę karty wygasa wraz z upływem daty ważności podanej na karcie. Termin ważności karty nie może być przedłużony.

W razie konieczności, na zlecenie organizacji, od której otrzymałeś swoją kartę może być wydana nowa karta.

Co zrobić w przypadku utraty karty Pluxee?

Zastrzeż kartę – tak szybko jak to możliwe:

  1. Na pluxee.pl
  2. W aplikacji Pluxee
  3. W serwisie telefonicznym Centrum Obsługi Użytkownika Pluxee pod numerem +48 22 535 11 11 (do zastrzeżenia karty potrzebujesz jej pełny numer  – informacje znajdziesz na liście przewodnim do karty).
     

Jakie są ogólne zasady działania eVouchera Pluxee?

Szczegółowe zasady działania eVouchera Pluxee określa Regulamin, poniżej znajdziesz wybrane z nich: 

  • eVoucher Pluxee możesz używać, aż do upływu terminu ważności lub do wyczerpania środków 
  • po upływie terminu ważności eVouchera Pluxee utracisz możliwość zamawiania eVoucherów, ale jeszcze przez 30 dni będziesz miał/a dostęp do platformy evoucher.pluxee.pl, aby móc pobrać wcześniej wybrane przez Ciebie eVouchery do konkretnej marki
  • saldo i termin ważności eVouchera Pluxee sprawdzisz na stronie głównej po zalogowaniu do platformy evoucher.pluxee.pl
  • eVoucher Pluxee możesz zamienić nawet na kilka eVoucherów do różnych marek  
  • z eVouchera Pluxee nie jest wydawana reszta – niewykorzystane środki, które pozostaną po transakcjach, nie są zwracane Użytkownikowi
  • eVoucher Pluxee nie podlega wymianie na gotówkę

Jak skorzystać z eVouchera Pluxee?

Pobierz graficzną instrukcję PDF lub zapoznaj się z poniższymi krokami.

Aby skorzystać z eVouchera Pluxee: 

  1. Wejdź na stronę evoucher.pluxee.pl i we wskazanym miejscu wpisz  kod eVouchera, który otrzymałeś/łaś.
  2. Wybierz dowolny eVoucher (lub kilka eVoucherów) do konkretnej marki w ramach kwoty otrzymanej na eVoucher Pluxee i dodaj do koszyka.
  3. Podaj adres email, na który wyślemy wybrany przez Ciebie eVoucher. Możesz go również pobrać w zakładce „Zamówienia”.
  4. Okaż odebrany eVoucher przy kasie podczas zakupów w wybranej sieci sklepów, miejscach rozrywki czy relaksu lub wpisz kod eVouchera w sklepie online. 

Dokładne zasady korzystania z konkretnego eVouchera znajdziesz na platformie przy opisie oferty oraz na otrzymanym eVoucherze.  

Jak długo realizowane jest zamówienie wybranych przeze mnie eVoucherów do konkretnych marek?

Realizacja zamówienia eVoucherów do konkretnych marek może potrwać do 3 dni roboczych. Jeśli po 3 dniach nadal nie otrzymałeś/aś wybranych eVoucherów do konkretnych marek, skontaktuj się z Centrum Obsługi Użytkownika Pluxee:

Czym się różni eVoucher Pluxee od eVouchera do konkretnej marki?

eVoucher Pluxee to elektroniczny kod o określonej wartości i terminie ważności umożliwiający dostęp do platformy evoucher.pluxee.pl, na której wymienisz go na dowolne eVouchery do konkretnych marek: sieci sklepów, miejsc rozrywki czy relaksu.
eVoucher do konkretnej marki to kod o określonej wartości i terminie ważności, do realizacji we wskazanej jednej sieci punktów (stacjonarnych lub on-line). Warunki i zasady korzystania z eVoucherów do konkretnych marek określane są przez ich wydawców.
 

Co to jest eVoucher Pluxee?

eVoucher Pluxee to elektroniczny, wartościowy kod dający Ci dostęp do platformy evoucher.pluxee.pl, na której możesz wybrać eVouchery do konkretnych marek: sieci handlowych czy miejsc rozrywki w ramach przyznanej Ci kwoty. Wybór masz szeroki, bo na platformie znajdziesz ponad 40 różnych eVoucherów m.in. do Biedronki, Empiku, RTV Euro AGD, Allegro, Zalando, Decathlon czy kin: Multikina, Cinema City. 

Czy mogę wybrać kilka eVoucherów do konkretnych marek?

Tak! Możesz wybrać eVouchery nawet do kilku sieci handlowych o dowolnych nominałach w ramach przyznanej kwoty. Jedynym warunkiem jest to, aby łączna kwota eVoucherów do konkretnych marek nie przekroczyła środków, które masz do wydania ani ich terminu ważności. Zakupów eVoucherów możesz dokonywać wielokrotnie, aż do upływu terminu ważności eVouchera Pluxee lub do wyczerpania środków.

W jaki sposób pracownicy zarządzają kartami Pluxee Lunch?

Kartami Pluxee Lunch pracownicy zarządzają samodzielnie w aplikacji Pluxee oraz na pluxee.pl. Pracownik może sprawdzić saldo karty, punkty, w których zapłaci kartą, historię transakcji, zablokować zgubioną kartę oraz zamówić duplikat. Do dyspozycji użytkowników kart Pluxee jest również dedykowana infolinia oraz automatyczne Centrum Obsługi Użytkownika pod numerem +48 22 535 11 11
 

W jaki sposób otrzymam zamówione karty Pluxee Lunch?

Karty zbliżeniowe zostaną dostarczone na adres podany podczas składania zamówienia. Karty wirtualne dostarczymy bezpośrednio do pracowników, na adresy mailowe podane przy składaniu zamówienia.  W wiadomości email pracownicy otrzymają unikalny kod karty, który będzie niezbędny do rejestracji karty na stronie pluxee.pl.
 

Jaka jest wartość i termin ważności mojego eVouchera Pluxee?

Saldo i termin ważności Twojego eVouchera Pluxee sprawdzisz w prawym górnym rogu strony po zalogowaniu się kodem na platformie evoucher.pluxee.pl

Co się stanie z umową na akceptację kart i kuponów Pluxee, jeśli zawiesisz prowadzenie działalności gospodarczej lub ją ponownie wznowisz?

W trakcie zawieszenia działalności nie realizowane są transakcje w Twoim punkcie, więc nie ponosisz żadnych kosztów utrzymania ani z tytułu prowizji. Poinformuj nas o zawieszeniu i odwieszeniu działalności, abyśmy znowu mogli kierować do Ciebie naszych klientów wysyłając wiadomość na wskazany w umowie adres do kontaktu, czyli kontakt@pluxeegroup.com

Co to jest numer MID i gdzie go znajdziesz?

Numer MID (z ang. Merchant Identification Number) to unikalny identyfikator sprzedawcy powiązany z Twoją firmą, który składa się z 12 cyfr. Znajdziesz go na rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki, pod adresem punktu, w prawej części wydruku. Możesz też zapytać o numer swojego dostawcę terminali.

Czy do akceptacji kart Pluxee potrzebujesz dodatkowych urządzeń płatniczych?

Aby realizować transakcje kartami Pluxee, nie trzeba posiadać dodatkowych urządzeń. Płatności kartami Pluxee mogą być przyjmowane na standarowych terminalach płatniczych, w których istnieje możliwość płatności kartami Mastercard.

Czy kartą Pluxee konsument będzie mógł płacić w Twoim sklepie internetowym?

Karty Pluxee działają w bramkach płatniczych z zabezpieczeniem 3D Secure, pod warunkiem zgłoszenia do nas wszystkich numerów MID, w tym również internetowych.

Jak płacić kartą Pluxee w Internecie?

Aby zapłacić kartą Pluxee w Internecie potrzebujesz smartfonu z pobraną i aktywną aplikacją Pluxee, dodanej do aplikacji karty Pluxee oraz włączonej autoryzacji mobilnej w Twoim telefonie.

Włączenie opcji płatności internetowych nastąpi następnego dnia roboczego po dodaniu karty do konta Pluxee i włączeniu autoryzacji mobilnej.
 

Przy płatnościach internetowych należy podać:

  1. typ karty (Mastercard)
  2. numer karty
  3. datę ważności karty
  4. trzycyfrowy kodu CVV2 znajdujący się na odwrocie karty
  5. imię i nazwisko użytkownika karty (jeśli wymagane)
  6. od 20 kwietnia 2021 transakcje internetowe są potwierdzane w aplikacji Pluxee.
     

Dla swojego bezpieczeństwa kupuj tylko na sprawdzonych stronach. Numer karty i pozostałe dane podaj tylko wtedy gdy masz pewność, że dane dotyczące Twojej karty są przekazywane upoważnionemu podmiotowi np. certyfikowanemu operatorowi płatności.
 

Jak włączyć autoryzację mobilną w telefonie?

Autoryzacja mobilna w telefonie jest Ci potrzebna, aby płacić bezpiecznie kartą Pluxee przez Internet! Dzięki niej będziesz potwierdzać transakcje internetowe w aplikacji Pluxee!

Nie masz jeszcze aplikacji Pluxee? Aby móc płacić w Internecie pobierz ją i aktywuj autoryzację mobilną w Twoim telefonie. Aktywujemy autoryzację mobilną w standardzie każdemu użytkownikowi podczas procesu rejestracji, jeżeli jednak nie masz tej usługi aktywnej, możesz zrobić to samodzielnie.

Czego potrzebujesz?

  • Smartfonu z pobraną i aktywną aplikacją Pluxee. Upewnij się że masz aktualną wersję aplikacji. W sklepie Google Play, App Store bezpłatnie pobierzesz lub zaktualizujesz aplikację.
  • Dodanej do aplikacji katy Pluxee.