FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Product

Co to jest eVoucher Pluxee?

eVoucher Pluxee to elektroniczny, wartościowy kod dający Ci dostęp do platformy evoucher.pluxee.pl, na której możesz wybrać eVouchery do konkretnych marek: sieci handlowych czy miejsc rozrywki w ramach przyznanej Ci kwoty. Wybór masz szeroki, bo na platformie znajdziesz ponad 40 różnych eVoucherów m.in. do Biedronki, Empiku, RTV Euro AGD, Allegro, Zalando, Decathlon czy kin: Multikina, Cinema City. 

Jakie są ogólne zasady działania eVouchera Pluxee?

Szczegółowe zasady działania eVouchera Pluxee określa Regulamin, poniżej znajdziesz wybrane z nich: 

  • eVoucher Pluxee możesz używać, aż do upływu terminu ważności lub do wyczerpania środków 
  • po upływie terminu ważności eVouchera Pluxee utracisz możliwość zamawiania eVoucherów, ale jeszcze przez 30 dni będziesz miał/a dostęp do platformy evoucher.pluxee.pl, aby móc pobrać wcześniej wybrane przez Ciebie eVouchery do konkretnej marki
  • saldo i termin ważności eVouchera Pluxee sprawdzisz na stronie głównej po zalogowaniu do platformy evoucher.pluxee.pl
  • eVoucher Pluxee możesz zamienić nawet na kilka eVoucherów do różnych marek  
  • z eVouchera Pluxee nie jest wydawana reszta – niewykorzystane środki, które pozostaną po transakcjach, nie są zwracane Użytkownikowi
  • eVoucher Pluxee nie podlega wymianie na gotówkę

Jak skorzystać z eVouchera Pluxee?

Pobierz graficzną instrukcję PDF lub zapoznaj się z poniższymi krokami.

Aby skorzystać z eVouchera Pluxee: 

  1. Wejdź na stronę evoucher.pluxee.pl i we wskazanym miejscu wpisz  kod eVouchera, który otrzymałeś/łaś.
  2. Wybierz dowolny eVoucher (lub kilka eVoucherów) do konkretnej marki w ramach kwoty otrzymanej na eVoucher Pluxee i dodaj do koszyka.
  3. Podaj adres email, na który wyślemy wybrany przez Ciebie eVoucher. Możesz go również pobrać w zakładce „Zamówienia”.
  4. Okaż odebrany eVoucher przy kasie podczas zakupów w wybranej sieci sklepów, miejscach rozrywki czy relaksu lub wpisz kod eVouchera w sklepie online. 

Dokładne zasady korzystania z konkretnego eVouchera znajdziesz na platformie przy opisie oferty oraz na otrzymanym eVoucherze.  

Czym się różni eVoucher Pluxee od eVouchera do konkretnej marki?

eVoucher Pluxee to elektroniczny kod o określonej wartości i terminie ważności umożliwiający dostęp do platformy evoucher.pluxee.pl, na której wymienisz go na dowolne eVouchery do konkretnych marek: sieci sklepów, miejsc rozrywki czy relaksu.
eVoucher do konkretnej marki to kod o określonej wartości i terminie ważności, do realizacji we wskazanej jednej sieci punktów (stacjonarnych lub on-line). Warunki i zasady korzystania z eVoucherów do konkretnych marek określane są przez ich wydawców.
 

Jaka jest wartość i termin ważności mojego eVouchera Pluxee?

Saldo i termin ważności Twojego eVouchera Pluxee sprawdzisz w prawym górnym rogu strony po zalogowaniu się kodem na platformie evoucher.pluxee.pl

Czy mogę wybrać kilka eVoucherów do konkretnych marek?

Tak! Możesz wybrać eVouchery nawet do kilku sieci handlowych o dowolnych nominałach w ramach przyznanej kwoty. Jedynym warunkiem jest to, aby łączna kwota eVoucherów do konkretnych marek nie przekroczyła środków, które masz do wydania ani ich terminu ważności. Zakupów eVoucherów możesz dokonywać wielokrotnie, aż do upływu terminu ważności eVouchera Pluxee lub do wyczerpania środków.

Jak długo realizowane jest zamówienie wybranych przeze mnie eVoucherów do konkretnych marek?

Realizacja zamówienia eVoucherów do konkretnych marek może potrwać do 3 dni roboczych. Jeśli po 3 dniach nadal nie otrzymałeś/aś wybranych eVoucherów do konkretnych marek, skontaktuj się z Centrum Obsługi Użytkownika Pluxee:

Jak mogę sprawdzić status realizacji mojego zamówienia na eVouchery do konkretnej marki?

Status realizacji zamówionego przez Ciebie eVouchera do konkretnej marki sprawdzisz w zakładce „Zamówienia” dostępnej w górnym menu platformy po zalogowaniu. 

Nie otrzymałem/łam emaila z zamówionymi eVoucherami do konkretnej marki. Co powinienem/am zrobić?

Pamiętaj, że realizacja eVouchera do konkretnej marki może potrwać do 3 dni roboczych. Zacznij zatem od sprawdzenia jego statusu w zakładce „Zamówienia” w górnym menu na platformie eVoucher Pluxee: 

  • Jeśli nie minęły jeszcze 3 dni robocze od złożenia zamówienia i ma ono status „W realizacji” prosimy o cierpliwość. Wrócimy do Ciebie najszybciej jak to będzie możliwe.
  • Jeśli zamówienie ma status: „Zrealizowane” możesz pod nim pobrać zamówiony eVoucher oraz sprawdzić jaki adres email podałeś/łaś do jego wysyłki.
  • Jeśli minęły już 3 dni robocze, a Ty nadal nie możesz pobrać zamówionego eVouchera, skontaktuj się naszymi konsultantami z Centrum Obsługi Użytkownika od pon-pt. pod numerem tel.: +48 22 535 11 11. Podczas rozmowy prosimy podaj nam unikalny kod swojego eVouchera Pluxee, który posłużył Ci do zalogowania się do platformy. 
     

Jak mam skorzystać z zamówionego eVouchera do konkretnej marki? Gdzie mogę nim zapłacić?

Dokładne zasady korzystania z konkretnego eVouchera znajdziesz na platformie eVoucher Pluxee przy opisie oferty oraz na otrzymanym eVoucherze. Na podany przez Ciebie adres email oraz w zakładce „Zamówienia” możesz pobrać eVoucher do konkretnej marki w formie pliku PDF. Dokument poza podstawowymi informacjami o wartości eVouchera, dacie jego ważności i ekodzie zawiera też instrukcję jak z niego skorzystać. Najczęściej należy okazać odebrany eVoucher przy kasie podczas zakupów w wybranej sieci sklepów, miejscach rozrywki czy relaksu lub wpisać kod eVouchera w sklepie online.

Czy mogę dokonać zwrotu lub wymiany zamówionych eVoucherów do konkretnej marki?

Przykro nam, ale wymiana, zwrot lub anulowanie wydanego eVouchera nie jest możliwa. Dlatego dobrze przemyśl swój wybór, zanim złożysz zamówienie na eVoucher do konkretnej marki.

Jak długo będę miał/a dostęp do platformy eVoucher Pluxee?

Dostęp do platformy będziesz miał/a jeszcze przez 30 dni od upływu terminu ważności eVouchera Pluxee:

  • w tym czasie będzie możliwe pobranie wcześniej wybranych przez Ciebie eVoucherów do konkretnej marki
  • natomiast po upływie terminu ważności eVouchera Pluxee utracisz możliwość zamawiania na platformie nowych eVoucherów do konkretnej marki.
     

Jak zmienią się nazwy i wizerunki kuponów po wprowadzeniu nowej marki Pluxee?

Od początku 2024 roku dostępne są w obiegu nowe Kupony Pluxee: z nową nazwą, nowym logo i nową grafiką. W obiegu pozostają również aktualne Kupony Sodexo – ważne do końca wydrukowanego na nich terminu. Zasady rozliczania i przekazywania wszystkich kuponów pozostają takie same, podobnie jak sposób ich akceptacji..
 

Stare i nowe kupony papierowe

Czym są kupony Pluxee oraz Sodexo?

Kupony Pluxee to znaki legitymacyjne uprawniające do nabywania towarów i usług w wybranych punktach handlowych i usługowych. Najczęściej możesz je otrzymać od swojego pracodawcy lub wygrać w ramach akcji promocyjnej. Obecnie na rynku dostępne są trzy rodzaje kuponów: Pluxee Prezent, Pluxee Posiłek i Pluxee Nagroda z różnym terminem ważności. Akceptantami kuponów w zależności od ich rodzaju są: hipermarkety, sklepy RTV AGD, odzieżowe, obuwnicze, kina, baseny, siłownie, centra odnowy biologicznej i inne punkty usługowe.

Gdzie można wykorzystać kupony Pluxee oraz Sodexo?

Kupony Pluxeemożna realizować w ponad 50 000 punktów handlowo-usługowych na terenie całego kraju. Akceptują je hiper- i supermarkety, sklepy RTV i AGD, perfumerie, sklepy typu Dom i Ogród, salony jubilerskie, odzieżowe i sportowe, stacje benzynowe, agenci turystyczni, mniejsze sklepy spożywcze, restauracje, pizzerie, apteki i wiele innych. Są to punkty sprzedaży zarówno w dużych jak i mniejszych, czasem bardzo małych, miejscowościach.
Listę punktów akceptujących kupony Pluxee w Twojej okolicy znajdziesz na pluxee.pl. Wybierz kupon który posiadasz, branżę i lokalizację. Wyszukiwarka pokaże wyniki razem z lokalizacją punktów na mapie. Dodatkowo punkty, które akceptują kuponu oznaczone są specjalnymi naklejkami z logo.
 

Jak płacić kartą Pluxee w Internecie?

Aby zapłacić kartą Pluxee w Internecie potrzebujesz smartfonu z pobraną i aktywną aplikacją Pluxee, dodanej do aplikacji karty Pluxee oraz włączonej autoryzacji mobilnej w Twoim telefonie.


Włączenie opcji płatności internetowych nastąpi następnego dnia roboczego po dodaniu karty do konta Pluxee i włączeniu autoryzacji mobilnej.
 

Przy płatnościach internetowych należy podać:

  1. typ karty (Mastercard)
  2. numer karty
  3. datę ważności karty
  4. trzycyfrowy kodu CVV2 znajdujący się na odwrocie karty
  5. imię i nazwisko użytkownika karty (jeśli wymagane)
  6. od 20 kwietnia 2021 transakcje internetowe są potwierdzane w aplikacji Pluxee.
     

Dla swojego bezpieczeństwa kupuj tylko na sprawdzonych stronach. Numer karty i pozostałe dane podaj tylko wtedy gdy masz pewność, że dane dotyczące Twojej karty są przekazywane upoważnionemu podmiotowi np. certyfikowanemu operatorowi płatności.
 

Jak włączyć autoryzację mobilną w telefonie?

Autoryzacja mobilna w telefonie jest Ci potrzebna, aby płacić bezpiecznie kartą Pluxee przez Internet! Dzięki niej będziesz potwierdzać transakcje internetowe w aplikacji Pluxee!


Nie masz jeszcze aplikacji Pluxee? Aby móc płacić w Internecie pobierz ją i aktywuj autoryzację mobilną w Twoim telefonie. Aktywujemy autoryzację mobilną w standardzie każdemu użytkownikowi podczas procesu rejestracji, jeżeli jednak nie masz tej usługi aktywnej, możesz zrobić to samodzielnie.


Czego potrzebujesz?

  • Smartfonu z pobraną i aktywną aplikacją Pluxee. Upewnij się że masz aktualną wersję aplikacji. W sklepie Google Play, App Store bezpłatnie pobierzesz lub zaktualizujesz aplikację.
  • Dodanej do aplikacji katy Pluxee.
     

Jak płacić bezpiecznie w Internecie korzystając z autoryzacji mobilnej?

  1. W sklepie internetowym wybierz opcję płatności kartą, uzupełnij wymagane dane i zatwierdź zakup.
  2. Na twoim telefonie pojawi się powiadomienie push o transakcji. Kliknij w powiadomienie.
  3. Na ekranie w aplikacji Pluxee zobaczysz dane transakcji. Jeśli dane są poprawne kliknij Akceptuj.
  4. Na ekranie pojawi się klawiatura - wpisz kod zabezpieczający, którym logujesz się do aplikacji.
  5. Jeśli zobaczysz poniższy komunikat to znaczy, że płatność została potwierdzona.

Gotowe!
 

Dlaczego muszę autoryzować transakcje internetowe w aplikacji Pluxee?

Zgodnie z wytycznymi dyrektywy unijnej PSD2 od grudnia 2020, wprowadziliśmy autoryzację mobilną, czyli potwierdzanie transakcji internetowych w aplikacji Pluxee. Od 20 kwietnia 2021 jest to jedyna metoda potwierdzania transakcji internetowych. Związana jest z poprawą bezpieczeństwa i koniecznością wprowadzenia silnego uwierzytelnienia.


Nie wszystkie transakcje internetowe będą wymagały silnego uwierzytelnienia. Wyjątkiem mogą być sklepy internetowe znajdujące się na Liście Zaufanych Odbiorców Pluxee (są tam również firmy współpracujące z Pluxee).
 

Jak aktywować autoryzację mobilną w Twoim telefonie?

  1. Otwórz aplikację Pluxee i z menu wybierz Konto a następnie Autoryzacje mobilne.
  2. Włącz Autoryzacje Mobilne i potwierdź kodem z SMS.

Gotowe! Teraz możesz wygodnie zatwierdzać swoje zakupy online autoryzacją mobilną.


Uwaga - jeżeli masz już włączoną Autoryzację mobilną, ale wciąż pod kartą widnieje jej status „Wyłączona” – wyłącz i włącz jeszcze raz Autoryzację mobilną w aplikacji Pluxee w zakładce Konto/Autoryzacje mobilne.