Budget cleaning

Nie daj się zaskoczyć! Wykorzystaj korzystnie nadwyżkę budżetu

1 Grudzień 2023

Tak jak zima w listopadzie zaskoczyła drogowców, tak zwykle budget cleaning na koniec roku zaskakuje marketerów. Niby wszyscy wiemy, że (jak co roku) zostaną nam zaległe środki, a i tak znów w grudniu gorączkowo zabieramy się za ich wydawanie. Jak nie “przepalić” nadwyżki budżetu i dzięki niej zapewnić sobie spokojniejszy start w 2024 rok? Podpowiadamy w poniższym tekście.

Według najnowszych danych GUS informujących o spadku inflacji można wypatrywać odwilży. Jednak ta oznaczająca spadek cen, niższe koszty, a wyższe zyski, może się okazać równie odległa, co odwilż pogodowa. Na dodatek nie mamy pewności, czy poprawa sytuacji ekonomicznej nastąpi już z przyszłorocznymi oznakami wiosny.

Dlatego po zsumowaniu wszystkich tabel budżetowych, na czerwono podkreśl zaoszczędzone środki. I pomyśl, jak wydać je z korzyścią na najbliższe miesiące. 

Usiądź na chwilę i pomyśl...

  • Jaki masz cel? Jakie działania planujesz w 2024 roku? Szukaj rozwiązań, które dają możliwość skorzystania z obecnych środków w dłuższej perspektywie. Tak, by tegoroczny budżet móc zamrozić i zrealizować już w przyszłym roku.

  • Jak efektywnie zainwestować? Poszukaj opcji, dzięki której będziesz mógł elastycznie wykorzystać budżet w ramach planowanych działań z zakresu marketingu i wsparcia sprzedaży

  • Jakie rozwiązanie nie przysporzy dodatkowych kosztów? Wydaj nadwyżkę budżetu na to, co nie generuje późniejszych kosztów magazynowania i/lub logistyki. Chcesz przecież zyskać, a nie stracić, prawda?

  • Co pozwoli Ci zaoszczędzić? Rozejrzyj się za propozycjami, które dodatkowo pozwolą uzyskać ulgę np. na kosztach VAT lub innych rozliczeniach.

 

Zaplanuj przyszłoroczne akcje promocyjne już dziś

Bo z pewnością zorganizujesz niejedną! W końcu skrojone na miarę akcje aktywizujące to inwestycja, która ma szansę się zwrócić. O ile zostanie przeprowadzona zgodnie “ze sztuką” – z użyciem odpowiedniego mechanizmu, sprecyzowana pod określoną target grupę, przyciągnie uczestników atrakcyjnymi nagrodami i nie zniechęci zbyt skomplikowanymi wymaganiami dotyczącymi uczestnictwa.

Cóż. Wiemy, że nie będziesz “na zaś” opracowywać szczegółowych założeń przyszłorocznych akcji, ale… już dziś możesz pomyśleć o nagrodach, które się w nich sprawdzą. Czyli tych najbardziej pożądanych przez uczestników, z długim terminem ważności (trafionych o każdej porze roku ;), które nie generują zbędnych kosztów, a dodatkowo pozwalają na oszczędności.

Wydaj nadwyżkę budżetu na nagrody pieniężne

Dlaczego? Bo 80% uczestników akcji przyznaje wprost - to właśnie nagrody pieniężne najbardziej motywują ich do zaangażowania i udziału w akcji promocyjnej. W końcu dają wolność wyboru i swobodę realizacji. Karty z ekstra środkami do wydania na to, co obdarowany chce, a nie to co musi, to najbardziej trafione rozwiązanie. Mogą zostać wydane na małe (lub większe) przyjemności, podreperowanie domowego budżetu, coś praktycznego albo miłego dla siebie czy bliskich. Nagrody pieniężne to najlepszy sposób, żeby zwiększyć sprzedaż i budować społeczność skupioną wokół marki, która rozumie i wspiera aktualne potrzeby klientów. 

Przykłady? Proszę bardzo: eVoucher Pluxee Nagroda czy karty Pluxee Nagroda

Budget cleaning z korzyścią dla zamawiającego

Nie dość, że zapewnisz sobie najbardziej pożądane nagrody, z którymi będziesz mógł uruchomić nową akcję wsparcia sprzedaży już w styczniu (bez uszczuplania świeżego budżetu na 2024 rok), to jeszcze zaoszczędzisz. Na zwolnieniu z podatku VAT i ewentualnych kosztach utrzymania takich nagród. Klasyczne karty przedpłacone nie zajmują wiele miejsca. A cyfrowe eVouchery są jeszcze bardziej optymalnym rozwiązaniem. Nie wymagają ponoszenia żadnych kosztów magazynowania czy logistyki.

Mamy nadzieję, że teraz bez żadnego problemu podejdziesz do tegorocznego budget cleaningu. Trudno oszacować, co dokładnie czeka nas w 2024 roku. Bo jak to z prognozami bywa - czy te analityków finansowych czy synoptyków - mogą się sprawdzić lub nie. Dlatego warto wykorzystać dostępne w tej chwili środki i zyskać dzięki nim przewagę w najbliższych miesiącach.