Benefity pracownicze a koronawirus – jak dbać o pracownika zdalnie?

jedzenie dostawa kobieta dom
Panująca epidemia COVID-19 postawiła światową gospodarkę w nowej wymagającej sytuacji. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak długo potrwa kwarantanna, a wszelkie spekulacje na temat skutków koronawirusa przypominają raczej wróżenie z fusów niż rzetelną informację. Rząd wprowadza kolejne zaostrzenia mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa, ale przed problemem związanym z pandemią stoją również właściciele i zarządzający firmami z każdej gałęzi rynku. Niecodzienna sytuacja zmusza ich do reorganizacji pracy, wprowadzenia zarządzania kryzysowego oraz podjęcia odpowiedzialności za życie i zdrowie pracowników.

Plusy i minusy zdalnej pracy

W zaistniałej sytuacji jedną z podstawowych zmian wprowadzonych na rynku pracy jest możliwość pracy zdalnej. Pracodawcy, stosując się do zaleceń rządu, nie tylko zachęcają swoich pracowników do pozostania w domach, ale muszą również sprostać wymogom, by umożliwić im pracę zdalną. To trudne zadanie, zwłaszcza że niektóre firmy nie praktykowały do tej pory możliwości skorzystania z home office. Taka reorganizacja pracy wymaga wzajemnego zaufania oraz innego rodzaju nadzoru nad rezultatami pracy. I choć obowiązuje nieco inny model oceny wyników pracy, należy pamiętać, że nie zmieniają się prawa i obowiązki wynikające ze stosunku pracy. Rodzi się pytanie, co z benefitami pracowniczymi, które w zaistniałej sytuacji stały się bezwartościowe?
 
Warto nadmienić, że system benefitów, jakie swoim pracownikom oferują pracodawcy, jest narzędziem wpływającym na komfort pracy i często staje się  jednym z wymogów, jakie pracownik stawia pracodawcy w procesie wyboru miejsca zatrudnienia. W obecnej sytuacji, kiedy większość firm decyduje się na pracę zdalną, oferowane dodatki przestają być dla pracownika atrakcyjne, gdyż zwyczajnie nie mogą z nich skorzystać. Czy w związku z tym pracodawca jest narażony na zarzuty nierealizowania warunków umowy zawartej z pracownikiem? Czy istnieją narzędzia, które mogłyby zastąpić takie benefity pracownicze, z których pracownik, bez przeszkód, mógłby korzystać w obecnej sytuacji?

#zostańwdomu i … dbaj o pracownika

By przetrwać kryzys bezapelacyjnie trzeba położyć większy nacisk na współpracę. Zarówno pracodawcy, jak i pracownicy stanęli w obliczu nowej, trudnej sytuacji. Potrzeba stabilizacji w starciu z szalejącym koronawirusem wzrosła. Jak zatem zarządzać pracownikami, by czuli się bezpiecznie? Przede wszystkim pracodawcy muszą wykazać się troską o swoich podopiecznych. Wspomniana już możliwość pracy zdalnej znacząco zmniejsza ryzyko zakażenia, a co za tym idzie, podnosi poczucie bezpieczeństwa. Należy również pamiętać o informowaniu pracowników o sytuacji w firmie, dlatego tak ważne jest przeniesienie ważnych spotkań statusowych do wersji online i prowadzenie z personelem rozmów indywidualnych i zespołowych. Pamiętajmy, że dezinformacja negatywnie wpływa na jakość pracy.
 
Kolejnym kluczowym narzędziem jest motywacja, dlatego pracodawcy nie mogą zapominać o słowach wsparcia, które pozwolą pracownikom czuć się docenionymi. Motywacja nie musi opierać się tylko na słowie. Istnieje narzędzie, które umożliwi zarządzającym rekompensatę utraconych na czas epidemii benefitów pracowniczych. Rząd wprowadził obostrzenia ograniczające swobodę przemieszczania. Polacy mogą opuszczać miejsce zamieszkania tylko w wyjątkowych i ważnych sytuacjach. Dlatego funkcjonalnym rozwiązaniem są karty przedpłacone Lunch Pass. Jest to narzędzie, które w prosty sposób można zasilić środkami z budżetu benefitowego, wykorzystując do tego Internet. Dlaczego karty przedpłacone to dobre rozwiązanie? Ponieważ umożliwiają one dokonywanie płatności online. Dzięki nim pracownicy mogą skorzystać z możliwości zamówienia lunchu i produktów spożywczych bez konieczności wychodzenia z domu, a nawet bezpośredniego kontaktu z dostawcami.
 
Obecnie popularnym stało się rozwiązanie dostarczania zamówień pod drzwi. A co w przypadku, kiedy pojawia się konieczność wyjścia do sklepu? Karta Lunch Pass to doskonałe rozwiązanie, by za zakupy spożywcze zapłacić zbliżeniowo kartą lub telefonem, co również zwiększa bezpieczeństwo pracowników, poprzez ograniczenie ich bezpośredniego kontaktu z gotówką czy korzystania z terminala. W przypadku kart zawężonych pracodawca może w prosty sposób rozszerzyć kartę Lunch Pass o możliwość wykorzystania jej do płatności za zakupy w sklepach spożywczych. Dzięki takiej formie benefitu pracodawca może w dalszym ciągu realizować założenia umowy, a pracownik otrzyma dodatkową pomoc i będzie czuł się zaopiekowany.
 
Badania pokazują, że poza elastycznym czasem pracy, pracownicy najbardziej cenią sobie właśnie możliwość zjedzenia posiłku i dostęp do zdrowych przekąsek w pracy. Według badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” przygotowanego przez SW Research na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska 64% pracowników chciałoby zmienić dotychczasowe świadczenie pozapłacowe otrzymywane od pracodawcy właśnie na kartę lunchową. Dlatego teraz, w dobie przymusowej pracy zdalnej i restrykcyjnych obostrzeń dotyczących kwarantanny, pracodawca może wyjść naprzeciw potrzebom swoich podwładnych i w prosty sposób ułatwić ich codzienne funkcjonowanie.

Pomocna… karta

Jak skorzystać z karty przedpłaconej? To proste! Każdy z posiadaczy może na bieżąco śledzić dostępne na karcie środki, historię transakcji, jak również samodzielnie je uzupełniać i cieszyć się z proponowanych promocji. Wystarczy dostęp do wygodnej bezpłatnej aplikacji mobilnej lub strony Sodexo Dla Ciebie.
 
Posiadacze kart przedpłaconych cenią sobie nie tylko nieskomplikowaną obsługę tego narzędzia, ale również szeroką gamę możliwości jej wykorzystania oraz możliwość skorzystania z promocji naszych Partnerów, którzy kuszą smacznymi programami lojalnościowymi. Do końca kwietnia użytkownicy karty Lunch Pass mogą skorzystać z promocji firmy Wolt, gdzie za pomocą mobilnej aplikacji można zamówić lunch z wybranej restauracji prosto do domu, płatność za niego kartą Lunch Pass przyniesie zwrot na koncie w kwocie 5 zł do wykorzystania przy kolejnym zamówieniu. Taki cashback można otrzymać za każde z pierwszych pięciu zamówień. Z kolei restauracja Sphinx wprowadziła dla klientów posiadających kartę przedpłaconą promocję, która umożliwia zamówienie popularnej dla sieci shoarmy w cenie 19,90 zł. Wystarczy wejść na stronę www.smacznieiszybko.pl, wpisać w pole rabatowe kod SPHINX19 i cieszyć się pysznym jedzeniem bez konieczności wychodzenia z domu. Obie dostawy są realizowane bez bezpośredniego kontaktu z dostawcą, a promocje są przeznaczone dla wszystkich posiadaczy kart Sodexo.
 
W celu poznania wszystkich zalet kart Lunch Pass zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami, którzy zaproponują rozwiązania szyte na miarę potrzeb zarówno pracodawców jak i pracowników. Formularz kontaktowy dostępny jest TUTAJ.

Udostępnij artykuł:



Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×