Wirtualne karty przedpłacone – nowość na nowe czasy

Wirtualne karty przedpłacone – nowość na nowe czasy

6 Listopad 2020

Ostatnie miesiące zmieniły naszą codzienność, nasze potrzeby i priorytety. To był dla nas czas wytężonej pracy. Analizowaliśmy wszystkie sygnały zmian, które docierały do nas od marca, zarówno od pracodawców i pracowników, jak i od klientów biznesowych wykorzystujących nasze produkty w licznych akcjach, konkursach czy programach wsparcia sprzedaży. Zakasaliśmy rękawy w poszukiwaniu innowacyjnego rozwiązania, które będzie uszyte na miarę nowej normalności. Wirtualna Karty Podarunkowa i Premiowa to nasza odpowiedź – rozwiązanie bez plastiku, w pełni cyfrowe, bezpieczne, elastyczne i łatwe w obsłudze, zarówno dla klienta, jak i użytkownika.

Przyznajemy, to było wyzwanie. Ale już dziś wiemy, że było warto, bo wirtualna karta przedpłacona to rozwiązanie, które zrewolucjonizuje rynek benefitów pozapłacowych oraz nagród w akcjach i programach wspierających sprzedaż.
Od dziś produkty, które wymagały logistyki związanej z zamówieniem, wydaniem i wysyłką karty, będą dostępne niemal natychmiast. Każdy obdarowany bądź nagrodzony kartą wirtualną będzie mógł ją bez problemu dodać do mobilnego portfela Google Pay i Apple Pay, a to oznacza, że plastik nie jest już potrzebny.

Bezpieczeństwo i wygoda

Jak pokazują dane, liczba sklepów i punktów usługowych wyposażonych w terminal rośnie z kwartału na kwartał. Już w lipcu tego roku liczba terminali przekroczyła w Polsce magiczny milion. Wszystkie są przystosowane do płatności zbliżeniowych. Te natomiast, ze względu na rekomendacje Światowej Organizacji Zdrowia związane z bezpieczeństwem sprawiły, że preferencje użytkowników kart znacząco się zmieniły.
 
Dziś 9 na 10 transakcji kartami realizowana jest bezstykowo – wynika z danych Narodowego Banku Polskiego. Karty wirtualne wpisują się jednak nie tylko w potrzebę chwili, ale również w ogólne trendy. Dziś ponad 90% Polaków korzysta z telefonu komórkowego, zgodnie z danymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jak wynika z badań, coraz rzadziej rozstajemy się też ze swoimi smartfonami. Korzystamy z nich codziennie zarówno w domu, jak i w pracy. Nie rozstajemy się z nimi nawet w sypialni czy podczas spotkań towarzyskich. Smartfon to dziś nie tylko narzędzie komunikacji. To osobisty asystent, podręczne źródło informacji, rozrywki, sportowych inspiracji. Coraz częściej również to narzędzie do zarządzania domowym i osobistym budżetem, a tym samym nasz mobilny portfel. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez PBS na zlecenie Pluxee (wcześniej Sodexo), aż 8 na 10 osób pracujących używa aplikacji płatniczych w swoich telefonach. Dlatego karty wirtualne to przyszłość, na którą należy odpowiedzieć już dziś.
 

Sklep online? Nic prostszego

Lockdown nauczył nas jednego – świat wirtualny jest w stanie bardzo dobrze odpowiadać na nasze rzeczywiste potrzeby. Jeszcze częściej korzystamy ze sklepów internetowych, ale nie tylko. Internet stał się jeszcze większą częścią naszego życia. Rozrywka w sieci jest na wyciągnięcie ręki. Gry online, serwisy muzyczne i filmowe, audiobooki i e-booki, różnorodne kursy online przeżywają prawdziwe oblężenie.
 
Wirtualne karty przedpłacone Pluxee to nic innego, jak cyfrowy odpowiednik plastikowej karty Mastercard – tylko lepszy. Każda karta posiada unikalny numer, datę ważności oraz kod CVC. Wystarczy przy zamówieniu wprowadzić dane z karty i zatwierdzić transakcję. Każda transakcja jest zabezpieczona autoryzacją polegającą na wpisaniu kodu SMS, który jest automatycznie wysyłany na numer telefonu przypisany do użytkownika. Świat internetowych zakupów i usług stoi przed nami otworem.

Gotówka w zasięgu ręki

Co więcej, wykorzystując kartę wirtualną możemy również wypłacić gotówkę z bankomatu. Co drugi bankomat w Polsce ma możliwość wypłaty zbliżeniowej. Korzystając ze smartfona nie tylko oszczędzamy czas, ale również ograniczamy bezpośredni kontakt z urządzeniem do niezbędnego minimum. Co ważne, wypłata zbliżeniowa w bankomacie niweluje do zera ryzyko skopiowania karty przez bankomatowych złodziei, przez co pieniądze na naszych kontach są całkowicie bezpieczne.
 

Bezpieczeństwo, kontrola i ochrona środowiska

Bezpieczeństwo dostarczenia i korzystania – to kluczowe atuty wirtualnych kart Pluxee. Zwłaszcza w epicentrum bardzo nieprzewidywalnej i rozwojowej sytuacji epidemicznej. Karta, w postaci kodu dostępowego trafia bezpośrednio na adres e-mail osoby obdarowanej. Taka forma dystrybucji i korzystania z karty nie tylko oszczędza czas i pieniądze, ale przede wszystkim eliminuje ryzyko zakażenia w przypadku kontaktów z innymi czy korzystania z gotówki.

 

Aby skorzystać ze środków na karcie wystarczy wejść na stronę i zarejestrować się w kilku prostych krokach. Co ważne, w tym samym serwisie, można sprawdzić saldo karty, historię transakcji lub ją zablokować. Dostęp do danych karty ma tylko osoba obdarowana, co niweluje ryzyko jej kradzieży. To także rozwiązanie przyjazne środowisku – bez plastiku, bez opakowania i konfekcjonowania, bez klasycznej dystrybucji. Pozwala to ograniczyć do minimum ślad węglowy generowany podczas procesu produkcji, dostawy czy utylizacji tradycyjnej karty płatniczej.
 

Benefit jutra

Z myślą o nowoczesnych firmach, które oferują benefity, kafeteryjne systemy świadczeń pozapłacowych czy okolicznościowe prezenty, Pluxee wprowadziło do oferty wirtualną kartę podarunkową. To motywator zapewniający wygodę, bezpieczeństwo i pełną swobodę wyboru finalnego prezentu. Z perspektywy pracownika to benefit zawsze trafiony, prosty w obsłudze, możliwy do zrealizowania w dowolnym miejscu i czasie. Karta wirtualna doskonale sprawdzi się także, jako świąteczny prezent dla zatrudnionych. Dla pracodawcy to atrakcyjne narzędzie budowania employer brandingu, a także efektywne kosztowo świadczenie, które jest finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, bo podlega ulgom oraz zwolnieniom podatkowym.
 

Nagroda jutra

Wirtualna karta Pluxee Nagroda to pierwsza tego typu cyfrowa nagroda proponowana do wykorzystania w programach lojalnościowych, motywacyjnych i innych akcjach wsparcia sprzedaży jak konkursy, loterie czy promocje „buy&get”. Umożliwia szybkie i bezproblemowe przekazanie nagród nawet bardzo licznej grupie klientów, partnerów czy własnych sił sprzedaży. Bez angażowania pośredników i bez potrzeby produkowania, pakowania, magazynowania, fizycznej wysyłki i związanych z tym dodatkowych wydatków. Ważna jest także transparentność tego rodzaju nagrody – można łatwo sprawdzić kiedy, kto i jakie środki otrzymał. Co ważne, nagrody w formie wirtualnej karty przedpłaconej, podobnie jak pozostałe karty i kupony Pluxee (wcześniej Sodexo), podlegają zwolnieniu z podatku VAT.
 
Wirtualne karty przedpłacone są kolejnym rewolucyjnym rozwiązaniem Pluxee na rynku benefitów oraz narzędzi budowania zaangażowania i lojalności w biznesie.