Nowe biuro na nowe czasy

Zmiana biura to zmiana adresu. Ludzie w nowej przestrzeni.
Kiedy padło hasło „wyprowadzka” – pomyśleliśmy challenge accepted! Ponieważ wiemy, że każda zmiana rodzi nowe okazje i szanse na rozwój. Tak też do tego podeszliśmy. Sprawę skomplikował dodatkowo COVID, który zredefiniował nasze potrzeby. Nowe biuro musiało w pełni odpowiadać na wyzwania, które niesie nowa rzeczywistość. Jedno w naszej idei pozostało niezmienne, potrzeba zaangażowania tych, którzy w nowej przestrzeni będą funkcjonować.
 
Do wyboru nowej siedziby oraz aranżacji wnętrz zaprosiliśmy pracowników i wspólnie zastanawialiśmy się jakiej przestrzeni szukamy, by skuteczniej pracować, komunikować się i przyjemniej spędzać czas. To właśnie pracownicy zdefiniowali jak powinno wyglądać biuro na miarę XXI wieku. Razem też wybraliśmy dogodną lokalizację, inteligentny budynek, zaprojektowaliśmy funkcjonalną przestrzeń przy wykorzystaniu najnowszych technologii i ‘smart’ rozwiązań. I tak już 1. września przenosimy naszą Sodexową społeczność do Adgar Wave!
Nowa lokalizacja Sodexo - mapa
Jak pokazują wyniki najnowszego badania Cushman&Wakefield Outlook 2020 – personalizacja to przyszłość. W tym przypadku mówimy oczywiście o nowoczesnych biurach, które dzięki nowym technologiom i ciekawym rozwiązaniom architektonicznym są w stanie w pełni odpowiedzieć na potrzeby współczesnej organizacji i jej pracowników.
 
To właśnie ten kierunek obraliśmy, poszukując lokalizacji i projektując nową siedzibę firmy. Nowoczesne biura to takie, które sprzyjają różnorodnej pracy, komunikacji i dają też chwilę wytchnienia. Tak pojmowane biuro w pełni odpowiada wymogom Sodexo jako organizacji budującej kulturę organizacyjną zorientowaną na pełne wykorzystanie potencjału każdego pracownika i wzmocnienie jego osobistej efektywności.

Vox Sodexo

Wychodzimy z założenia, że przestrzeń, w której na co dzień przebywamy i pracujemy, powinna być takim miejscem, do którego chce się przychodzić i spędzać w nim czas. Dlatego proces przeprowadzki rozpoczęliśmy od rozmowy i poznania opinii naszych pracowników. Zapytaliśmy zarówno o osobiste preferencje, wizję „biura idealnego”, ale także o mankamenty dotychczasowej siedziby. Wybór nowego biura w znacznej mierze oparliśmy o analizę głosów wszystkich członków naszej społeczności. Nawet nazwy sal konferencyjnych w naszej nowej lokalizacji – Bieszczady, Tatry, Mazury, Podlasie i Pomorze - wybrali pracownicy.

Biuro szyte na miarę

Czym będzie wyróżniało się nasze nowe biuro? Przede wszystkim będzie ono szyte na miarę i w pełni dopasowane do naszych potrzeb. Zanim zabraliśmy się za konkrety, chcieliśmy posłuchać głosu specjalistów, którzy przez kilka tygodni obserwowali naszą dotychczasową pracę, zachowania oraz zwyczaje, co pozwoliło wyciągnąć praktyczną wiedzę na temat realnych potrzeb naszej społeczności. Aranżacja wnętrza wpisuje się w koncepcję tzw. smart workplace czyli pozwoli nam pracować w zwinnych zespołach i w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
 
Hot deski, biurka stacjonarne i tzw. work-pody – to wszystko zostanie oddane do dyspozycji pracowników. Wreszcie będziemy też wszyscy na jednym piętrze, co sprawi, że będziemy mieli ze sobą lepszy kontakt i będziemy mogli swobodniej współpracować i komunikować się.
Funkcjonalne przestrzenie są idealnie przystosowane zarówno do pracy indywidualnej, jak i grupowej. Nasi pracownicy będą mogli skorzystać ze strefy ciszy lub oddać się chwili relaksu w specjalnie przeznaczonych do tego chill room’ach. Pracę kreatywną i grupową wspierać będą pobudzające innowacyjne myślenie aranżacje oraz rozwiązania technologiczne, jak choćby elektroniczne flipcharty i pełna infrastruktura audiowizualna do prowadzenia spotkań i telekonferencji w rozproszonym zespole. To nie tylko rozwiązanie podyktowane pandemią koronawirusa, ale również kierunek zmian w naszym stylu pracy.

W zielone gramy

Czy nie brakowało Wam roślin i zieleni w czasie pracy? My postanowiliśmy, że nasze nowe biuro będzie zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami. W tym cieszącą się coraz większym uznaniem biofilią, według której bliskości natury nie tylko podnosi jakość życia, zwiększa osobistą efektywność, redukuje stres, ale też pozwala zwiększyć ergonomię przestrzeni biurowej eliminując nadmierny hałas czy podnosząc jakość powietrza.
 
Nowe biuro, znajdujące się na zielonym Mokotowie przy ul. Rzymowskiego to również lepszy punkt komunikacyjny na mapie Warszawy. Nasi pracownicy, którzy dojeżdżają na co dzień komunikacją miejską będą mogli szybciej i łatwiej przemieścić się po pracy do dowolnej części miasta metrem, tramwajem, autobusem, ale też rowerem czy na hulajnodze.
 
Na tych, którzy do pracy dojeżdżają samochodem czekają wygodne miejsca parkingowe. W obu przypadkach zaoszczędzimy czas i zredukujemy stres związany z dojazdem do biura lub poszukiwaniem wolnego miejsca postojowego. Dodatkowym atutem nowej lokalizacji jest bliskość Galerii Mokotów, która zapewni możliwość skorzystania z szerokiego zaplecza restauracyjno-kawiarnianego, a także pozwoli na szybkie zakupy po pracy.

Dobroczynność odpowiedzią na zero waste

W Sodexo stale podnosimy jakość życia i dbamy o potrzeby innych. Staramy się sprawiać, by każdy dzień przynosił pozytywne zmiany. Dlatego projekt zmiany lokalizacji połączyliśmy z aktywnością charytatywną, co wpisuje się w nasze CSR-owe DNA. Postanowiliśmy nie tylko wpisać się w nurt zero waste, ale przy okazji pomóc tym, którzy zdani są tylko na nas – zwierzętom.
 
Jak to zrobiliśmy? Nowe biuro to nowa przestrzeń, która wymaga specjalnej aranżacji. W tym, nowych mebli i sprzętów biurowych. Dlatego też zdecydowaliśmy, że meble, które stanowiły dotychczasowe wyposażenie biura mogą otrzymać drugie życie i nadal nas komfortowo wspierać w pracy… ale tym razem w naszych własnych domach.
 
W związku z tym uruchomiliśmy akcję, w ramach której każdy pracownik może „wykupić” nasze biurka, krzesła i inne meble oraz zalegający w magazynach, ale nadal sprawny sprzęt IT. Pracownicy mogli albo zakupić karmę, albo wpłacić konkretne kwoty na konto jednej z dwóch fundacji prowadzących schroniska na terenie Mazowsza. Pieniądze to pozwolą na zakup leków i zabawek dla podopiecznych. Kiermasz spotkał się z dużym uznaniem i nadal cieszy się popularnością wśród pracowników. Zbiórka jeszcze się nie zakończyła, ale my już wydaliśmy 180 m3 mebli. Ostatecznym wynikiem podzielimy się po zakończeniu akcji.

Na horyzoncie nowa rzeczywistość

W czasie pandemii COVID-19 znana nam od lat formuła pracy przeszła prawdziwą rewolucję. Dziś głównie pracujemy i kontaktujemy się ze sobą zdalnie. Choć polubiliśmy pracę z własnej kanapy z utęsknieniem czekamy też na moment, gdy znów wszyscy spotkamy się razem w biurze.
 
Tym bardziej cieszymy się, że nasze spotkanie odbędzie się w nowej przestrzeni, która da nam jeszcze większe poczucie bezpieczeństwa zw. z koniecznością zachowania reżimu sanitarnego. Duże i przestronne wnętrza umożliwią powrót do pracy biurowej w systemie zmianowym. Pracowaliśmy nad tym, by w nowym systemie zmianowym zespoły mogły swobodnie spotykać się w biurze i wspólnie pracować w bezpieczny sposób.
 
Konieczność wyprowadzki przekuliśmy w projekt angażujący, integrujący i wzmacniający ducha Sodexo. Zmiana siedziby pozwoliła nam na wprowadzenie długo wyczekiwanych usprawnień, przygotowanie się na wyzwania jutra oraz na lepszą pracę na co dzień. Nowe wnętrza zachwycają aranżacją, designem, ale przede wszystkim funkcjonalnością i przyjaznością człowiekowi. Już nie możemy się doczekać chwili, gdy zajmiemy nowe biurka, ułożymy długopisy i przyklejane karteczki na blacie oraz napijemy się razem już niewirtualnej kawy. Aby było nam jeszcze przyjemniej na wszystkich czekają specjalne welcome-packi! Do zobaczenia już 1 września.
Stopka - nowe biuro nowy adres Sodexo

Udostępnij artykuł:

window.addEventListener("sfsi_functions_loaded", function() { if (typeof sfsi_widget_set == "function") { sfsi_widget_set(); } });


Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×