Cały świat zmaga się z epidemią koronawirusa. Globalny kryzys wymaga bezprecedensowych działań, ale też szczególnej dbałości o ludzi i jakość ich – tak bardzo zmienionego teraz – życia. Jak radzimy sobie w nowych okolicznościach? Z czym się zmagamy i jakie znajdujemy rozwiązania? Przede wszystkim utwierdzamy się w przekonaniu, że jako zespół mamy ogromną siłę i moc sprawczą… nawet jeśli większość z nas pracuje teraz z własnego domu.

 

Przyspieszona transformacja

 

Pierwszym wyzwaniem z jakim musieliśmy się zmierzyć – mając na uwadze, że jako organizacja zatrudniamy blisko 150 pracowników – była zorganizowanie pracy zdalnej na czas kwarantanny. Choć cyfrowa transformacja w Sodexo Benefits & Rewards trwa już od jakiegoś czasu i sukcesywnie digitalizujemy naszą działalność biznesową, COVID-19 nasze dotychczasowe działania dodatkowo przyspieszył i zintensyfikował. Jak bardzo? Wystarczy wyobrazić sobie, że procesy zaplanowane na kilka miesięcy przeprowadziliśmy… w niespełna dwa tygodnie.

 

W tej chwili większość zatrudnionych pracuje z domu, a zespoły, które muszą przyjeżdżać do naszego oddziału logistycznego pracują rotacyjnie w okrojonym składzie. Zapewniliśmy im bezpieczne dojazdy, a także na bieżąco dezynfekujemy i ozonujemy przestrzenie biurowe. W ten sposób dbamy zarówno o bezpieczeństwo naszych Pracowników, jak i Klientów, ale także zapewniamy ciągłość procesów biznesowych.

 

Ponadto, pracownikom pracującym z domu zapewniliśmy nie tylko dostęp do potrzebnych narzędzi i oprogramowania ułatwiającego pracę zdalną w rozproszonej strukturze, ale także niezbędny sprzęt i meble biurowe. Każdy pracownik, który nie dysponował odpowiednim wyposażeniem, mógł zabrać wygodny biurowy fotel i monitor, by ułatwić sobie pracę w domu i jednocześnie zadbać o swój komfort i… zdrowy kręgosłup.

 

Komunikacja zawsze na pierwszym miejscu

 

W pracy każdego zespołu i organizacji skuteczna komunikacja odgrywa ważną rolę. Jednak w sytuacji, gdy większość pracowników pozostaje w rozproszeniu i nie ma szans spotkać się osobiście – efektywna komunikacja staje się kluczowa. By pozostać w stałym kontakcie – zarówno dzielić się informacjami, zadaniami, jak i relacjonować sobie wydarzenia oraz analizować progres prac – zorganizowaliśmy cotygodniowe telekonferencje dla całej firmy. Ich celem jest bieżące informowanie pracowników o stopniu realizacji planów i strategii biznesowej Sodexo. To także czas na pytania od pracowników.

 

Pozostajemy w kontakcie nie tylko, by efektywnie pracować, ale także, by podtrzymywać relacje i wspierać się nawzajem w trudniejszych momentach. W tym celu uruchomiliśmy wewnętrzny kanał #SodexoRazem, na którym organizujemy angażujące konkursy, udostępniamy praktyczne poradniki dla rodziców – którym w tym szczególnym okresie trudniej jest pogodzić rolę rodzica i pracownika –
a także wiele innych ciekawych i potrzebnych w czasie epidemii informacji. Z myślą o Pracownikach szukających dodatkowej pomocy i wsparcia zapewniliśmy opiekę psychologiczną dostępną dla każdego kto tylko jej potrzebuje.

 

Wsparcie, solidarność i rozwój

 

Grupa Sodexo to kilka podmiotów działających na polskim rynku. Dla nas to także „siostrzane” organizacje, które mogą i powinny wspierać się w trudnych czasach. Dlatego jesteśmy w bieżącym kontakcie, wymieniamy informacjami i dzielimy dobrymi praktykami.

 

Dbając zarówno o stabilność biznesową wszystkich spółek działających w ramach Grupy Sodexo w Polsce, jak i dobrostan naszych Pracowników, zaproponowaliśmy zatrudnionym w naszej organizacji możliwość skorzystania z usług Sodexo On-Site Services.

 

Dzięki temu wspieramy naszą siostrzaną Spółkę zmagającą się z trudną sytuacją panującą w branży restauracyjnej, a naszym Pracownikom dajemy możliwość zamówienia już przygotowanych, zdrowych i zbilansowanych posiłków na Wielkanoc. Odciążenie pracujących z domu rodziców w przygotowaniu Świąt choć wydaje się drobiazgiem, również wpływa na ich lepsze samopoczucie i wydajność.

 

Rozwój bez przestoju

 

Czas kwarantanny i zakaz prowadzenia spotkań odbija się nie tylko na panujących nastrojach, ale także na planowanych działaniach rozwojowych. By nie dopuścić do przestojów i zadbać o stały rozwój naszych pracowników – a także wykorzystując fakt, że mamy dostęp do bogatych i atrakcyjnych źródeł wartościowej wiedzy – postawiliśmy na e-learning.

 

Przygotowaliśmy specjalne zestawy materiałów dla kierowników, zachęcamy wszystkich do „wirtualnych kaw” i dzielenia się wiedzą, a także przekazujemy informacje o dostępnych w sieci ciekawych webinarach. Dostęp do inspirującej oraz poszerzającej kompetencje i horyzonty wiedzy jest nie tylko formą rozwoju przydatną w dalszej karierze, ale także formą psychicznej „odskoczni” od niekiedy przytłaczającej rzeczywistości.

 

Ręka na pulsie

 

Wprowadzane przez nas działania są stale monitorowane i analizowane pod kątem przydatności i skuteczności. Prócz bieżącego kontaktu działu HR z kierownikami i pracownikami, a także oferowanego wsparcia w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami oraz narastającymi trudnymi emocjami, stale badamy nastawienie pracowników poprzez badania online.

 

Co ciekawe, w pulsie organizacyjnym – miesięcznym badaniu satysfakcji pracowników – odnotowujemy historycznie najwyższy poziom zadowolenia. Ankieta zawiera stwierdzenia, które pracownicy oceniają w skali od 0 do 10, gdzie 0- oznacza najniższy poziom zadowolenia, 10 – najwyższy. Przy każdym pytaniu / stwierdzeniu jest również miejsce na dodatkowy komentarz, dzięki czemu możemy prowadzić stały, anonimowy dialog z pracownikami.

 

W związku z epidemią koronawirusa do naszego firmowego badania dodaliśmy również nowe pytania otwarte. Są to między innymi: Jak COVID-19 wpływa na Twoją codzienną pracę i jak Sodexo może Cię wesprzeć? Jak uważasz jakie działania Sodexo powinno podjąć w odpowiedzi na COVID-19? Jaka jest Twoja największa obawa dotycząca COVID-19 i Twojej pracy? Dzięki temu faktycznie trzymamy rękę na pulsie satysfakcji pracowników i możemy wprowadzać takie rozwiązania, które są im faktycznie najbardziej potrzebne.

 

Kryzysem zarządza się od głowy

 

W czasie kryzysu żadne działania nie przyniosłyby oczekiwanych rezultatów bez pełnego zaangażowania i otwartości zarządu. Do powołanego sztabu kryzysowego włączeni zostali wszyscy członkowie zarządu i dzięki temu niezbędne decyzje były podejmowane błyskawicznie. Priorytetem w oczywisty sposób było bezpieczeństwo pracowników, ale również otwarta, transparentna i empatyczna komunikacja – także w oznajmianiu trudnych decyzji związanych z zakończeniem niektórych projektów.

 

Choć trudno upatrywać pozytywów w czasie szalejącej pandemii, to z pewnością ten trudny czas przyniósł nam również kilka budujących spostrzeżeń. Jesteśmy dla siebie ważni, traktujemy się z szacunkiem i po partnersku, dbamy o siebie i motywujemy się do – wydawałoby się – rzeczy niemożliwych. Odkrywamy też swoje nowe talenty, szybciej się uczymy i przystosowujemy. Wierzymy, że dzięki takim postawom wyjdziemy z korona-kryzysu jedynie wzmocnieni.
Wypełnij formularz już teraz!
Zainteresowała Cię nasza oferta? Wypełnij formularz poniżej, a skontaktujemy się z Tobą, by porozmawiać o Twoich potrzebach i zaproponować najnowocześniejsze i najciekawsze rozwiązania na rynku.