Zmiany zachodzące w ostatnim roku, przeprowadzone badania i analizy oraz prognozy ekspertów jasno pokazują, jak zmieniły się potrzeby i oczekiwania pracowników względem benefitów. Nowa rzeczywistość wpłynęła na pojawienie się nowych potrzeb, a także wymusiła zmiany w funkcjonowaniu wielu organizacji.

Wychodząc naprzeciw tym zmianom postanowiliśmy wzbogacić naszą ofertę kart wirtualnych o Kartę Lunch Pass w formie cyfrowej – nowoczesny i ekologiczny benefit, gwarantujący wygodę i łatwe zarządzanie, dający pracownikom jednocześnie wyjątkową swobodę wyboru.

Wirtualna Karta Lunch Pass to innowacyjne narzędzie motywacyjne, oferujące to co dziś najistotniejsze – prostotę, swobodę korzystania oraz pełną cyfrowość. Umożliwia płatności zbliżeniowe za pomocą portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay oraz płatności online za zakup posiłków w Polsce, jak i na świecie.

Postaw na rozwiązanie przyszłości

Z badań przeprowadzonych przez PRNews.pl wynika, że pod koniec 2021 r. ilość kart płatniczych w telefonach i zegarkach osiągnęła już 7 mln, co więcej nie wszystkie banki dzielą się szczegółowymi danymi więc liczba ta może być jeszcze większa. W ciągu roku wzrost kart mobilnych wyniósł 2,5 mln. Patrząc na takie wyniki oraz szybkie tempo rozwoju cyfrowego wiemy, że nasze rozwiązania wpisują się w trendy, a zwłaszcza w potrzeby użytkowników.

Cyfryzacja niewątpliwie dotyczy także obszaru benefitów. Nasz raport „Dwa światy – oczekiwania i potrzeby pracowników biurowych oraz fizycznych” zwraca uwagę na spadek zainteresowania kartami sportowymi czy wejściami na wydarzenia kulturalne – blisko co czwarty badany napotkał problem w korzystaniu z benefitu w czasie pandemii. Dodatkowo aż 51% respondentów przyznało, że w trakcie pandemii zmienił się sposób wykonywania pracy w ich firmach. Zmiana najczęściej dotyczyła trybu pracy (np. częściowego lub całkowitego przejścia na home office), wprowadzenia rygorystycznych zasad sanitarnych czy wprowadzenia zmianowego systemu pracy. Dotychczasowe benefity przestały być dla wielu pracowników wystarczające lub po prostu stały się niemożliwe do wykorzystania. Pandemiczna rzeczywistość jasno pokazała jakiego wsparcia od pracodawców oczekują pracownicy – rozwiązań wygodnych, prostych oraz dających swobodę wyboru.

Co więcej badani wskazali, iż cechy idealnego benefitu to: wsparcie domowego budżetu (67%), elastyczność i swoboda korzystania ze świadczenia (63%), coś ekstra, na co nie mogą sobie pozwolić na co dzień (44%) oraz na wsparcie zdrowego stylu życia (38%). Jak widać na znaczeniu zyskały nowe obszary.

 

Benefit na miarę 2022

Jednym z rozwiązań, spełniającym te cechy jest dofinansowanie posiłków, które co raz mocniej zyskuje na popularności wśród pracowników. Jak wynika z badania „Potrzeby Pracowników 2021” 76% badanych, którzy nie mają regularnie finansowanych posiłków lub dostają jedynie owoce w biurze, chciałoby otrzymywać taki benefit od pracodawcy. Co więcej czterech na dziesięciu byłoby skłonnych zrezygnować z któregoś z dostępnych już benefitów właśnie na rzecz posiłków. Obecnie tylko 18% pracowników otrzymuje regularne dofinansowanie posiłków w firmie, to zdecydowanie niewiele w porównaniu do wskazanej powyżej liczy zatrudnionych oczekujących takiego wsparcia. Planując działania wspierające motywację i dobrostan pracowników warto zwrócić uwagę na nowe rozwiązanie, które gwarantuje korzyści obu stronom.

Wirtualna Karta Lunch Pass to innowacyjne i elastyczne rozwiązanie, które gwarantuje pracownikom swobodny wybór posiłków. Można nią płacić za posiłki w punktach gastronomicznych np. restauracjach, kawiarniach czy firmach cateringowych akceptujących karty Mastercard. Zakupu ulubionych posiłków można dokonywać zarówno w Polsce, jak i na świecie oraz zamawiać je przez Internet. Pracownik zyskuje elastyczne rozwiązanie, będące jednocześnie wsparciem jego budżetu oraz otrzymuje pełną swobodę wyboru miejsca, czasu i rodzaju posiłku.

Kluczowe cechy Wirtualnej Karty Lunch Pass to wygoda korzystania i prosta logistyka – firma nie musi angażować działu HR, pracownik otrzymuję kartę w postaci kodu dostępowego bezpośrednio na adres e-mail, co więcej może nią samodzielnie zarządzać w serwisie wirtualna.sodexo.pl.

Pandemia mocno pokazała, że z niektórych benefitów nie da się korzystać, gdy panuje lockdown (karty do obiektów sportowych czy miejsc kultury), jednak Karta Lunch Pass skutecznie odpowiada na to wyzwanie, ponieważ za jej pomocą można płacić także za posiłki online, które dostarczane są wprost pod drzwi pracownika. Co więcej taka forma benefitu jest również bezpieczna – pracownik otrzymuje kartę na adres e-mail, bez udziału kuriera.

Aby skorzystać ze środków na karcie wystarczy wejść na wirtualna.sodexo.pl i dokonać rejestracji w kilku prostych krokach. W tym samym serwisie pracownik może sprawdzić saldo karty, historię transakcji lub ją zablokować. Dostęp do danych karty ma tylko osoba obdarowana, co niweluje ryzyko jej kradzieży.

Wirtualna Karta Lunch Pass to także rozwiązanie przyjazne środowisku – bez plastiku, bez opakowania, konfekcji i klasycznej dystrybucji. Pozwala to ograniczyć do minimum ślad węglowy generowany podczas procesu produkcji, dostawy czy utylizacji klasycznej karty płatniczej.

Dzięki Karcie Lunch Pass pracownik otrzymuje realne wsparcie – benefit, który odciąża portfel, pomaga zadbać o zdrowe, regularne odżywianie, jest elastyczny i dostępny zawsze pod ręką w telefonie.

To także korzyści finansowe dla pracodawcy. Karta Lunch Pass pozwala na łatwą optymalizację kosztów firmy. Wartość przekazanych na karcie środków jest wolna od składki ZUS do kwoty 190 zł miesięcznie na jednego pracownika. W skali całego roku generuje to oszczędność dla firmy w wysokości niemal do 467 zł na osobę. Ponadto środki przekazywane na kartę są zwolnione z podatku VAT i stanowią dla firmy koszt uzyskania przychodu. Co ważne, oszczędności zyskuje również pracownik – rocznie około 489 zł. Świadczenie pozapłacowe w postaci dofinansowania posiłków może być odpowiedzią na wyzwania związane z inflacją czy Nowym Ładem. Może ono wpłynąć na ograniczenie rotacji, która wiąże się z dodatkowymi kosztami przeprowadzenia kolejnych rekrutacji i czasem spędzonym na wdrożenie nowego pracownika, a także stanowić alternatywę dla podwyżki składającą się z dodatkowych składek i ubezpieczeń.

Wybierając dofinansowanie posiłków w postaci Karty Lunch Pass pracodawca oferuje pracownikowi benefit, którego ten faktycznie oczekuje. Dzięki temu zwiększa się efektywność i zaangażowanie zespołów, a organizacja umacnia swój pozytywny wizerunek jako pracodawca.

Wypełnij formularz już teraz!
Zainteresowała Cię nasza oferta? Wypełnij formularz poniżej, a skontaktujemy się z Tobą, by porozmawiać o Twoich potrzebach i zaproponować najnowocześniejsze i najciekawsze rozwiązania na rynku.