Wsparcie można okazać na wiele sposobów – poprzez sposób komunikacji, codzienne życzliwe gesty, ale też dobrze dopasowane upominki i świadczenia, które będą wyrazem tego, że pracodawca rozumie aktualną sytuację pracowników i chce sprawić, by poczuli się spokojniej i bezpieczniej. Nadchodzące Święta Wielkanocne to dobry pretekst, by mówiąc „dziękuję”, podarować zatrudnionym coś, co ułatwi im funkcjonowanie w i tak niełatwej już rzeczywistości.

Inflacja idzie w górę. Ceny szybują. Podwyżki opłat za mieszkanie. Drożyzna w restauracjach. Polacy ograniczą wydatki zakupowe. Nagłówki w mediach od miesięcy nie napawają optymizmem. Zawirowania gospodarcze, które trwają od czasu pandemii, weszły w kolejną fazę. Sytuacja geopolityczna tworzy niespokojny krajobraz, w którym każdemu z nas coraz trudniej się poruszać. Pracodawcy i działy HR muszą nieustannie weryfikować swoje strategie i szukać rozwiązań, które będą adekwatne do aktualnych potrzeb i oczekiwań pracowników. Co zatem jest teraz kluczowe dla zatrudnionych? Przede wszystkim szeroko rozumiane wsparcie – psychiczne, emocjonalne, ale też finansowe dające poczucie chociaż względnej stabilności i bezpieczeństwa. Konieczne są więc kolejne przetasowania m.in. w świadczeniach pozapłacowych. Pewne jest, że pracownicy mając do wyboru różne benefity, zastanawiają się, w jaki sposób dane rozwiązanie uprości im życie, odciąży domowy budżet, wzmocni ich kondycję psychofizyczną i sprawi, że będą mieć więcej czasu, możliwości, sił i energii, by radzić sobie w codzienności, wywiązywać się z różnych obowiązków i pomagać innym ludziom. Jak wynika z najnowszego badania Sodexo*, „wspierający benefit” to przede wszystkim taki, który odciąża portfel pracownika i zwiększa poczucie bezpieczeństwa (40%), a także pozwala zadbać o zdrowie fizyczne i psychiczne (27%).

Finansowe „dziękuję”

Warto pamiętać, że pochwały i wyrazy uznania pozytywnie oddziałują na obdarowywanego, ale to nie oznacza, że zaspokajają one wszystkie potrzeby i rekompensują inne aspekty ważne dla pracownika. Jak wykazali naukowcy z Japanese National Institute for Physiological Sciences, reakcje organizmu na podziękowanie i nagrody pieniężne są do siebie bardzo podobne. Pochwały i wspierająca komunikacja pozwalają realizować potrzebę przynależności, czuć się akceptowanym i być częścią społeczności. Natomiast dzięki nagrodom pieniężnym zaspakaja się potrzeby związane z przeżyciem, codziennym funkcjonowaniem i dostatkiem. Widać zatem, że to połączenie płaszczyzny psychologicznej z fizyczną, materialną tworzy kompletną całość, wpływającą na poziom zadowolenia pracownika z miejsca pracy.

Karta Podarunkowa – dlaczego właśnie teraz?

Nadchodzące święta warto potraktować jako okazję do wyrażenia podziękowań w dwójnasób. Jak konkretnie? Pracownicy jako jedną z najbardziej atrakcyjnych form docenienia uważają karty przedpłacone, gdyż można nimi robić zakupy w dowolnie wybranych miejscach, i tym sposobem zaspokajać indywidualne potrzeby i preferencje. W obliczu trudnej sytuacji inflacyjnej taki benefit na pewno stanowi realne odciążenie portfeli – zwłaszcza że obecnie wielu pracowników dzieli się ich zawartością również z osobami doświadczającymi skutków tragedii na Ukrainie. Co ważne, takie karty jak Wielkanocna Karta Przedpłacona Sodexo to również dla samych pracodawców atrakcyjne finansowo rozwiązanie , zapewniające konkretne oszczędności. Karta finansowana z ZFŚS jest bowiem zwolniona z PIT do kwoty 2000 zł na pracownika w roku podatkowym. Dział HR nie musi się też martwić formalnościami, gdyż Sodexo oferuje w tym zakresie pełne wsparcie i szybką dostawę. A co zyskują użytkownicy? Przede wszystkim dostęp do tańszych wielkanocnych zakupów, rabatów oraz promocji w popularnych sieciach sklepowych i nie tylko. Co więcej, z karty można korzystać zarówno podczas transakcji online, jak i w punktach stacjonarnych (w Polsce i za granicą).

Wspieraj pracowników i pomagaj Ukraińcom

Jest jeszcze jeden ważny argument przemawiający za takim doborem świątecznego upominku. Każde 20 zakupionych Kart Podarunkowych Sodexo oznacza 10 zł przekazane na program SOS Ukraina Polskiej Akcji Humanitarnej. Skorzystaj z wielkanocnej, limitowanej edycji kart i pokaż, że za wspierającymi słowami idą konkretne czyny!

*Badanie ilościowe „Wspieranie pracowników” zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo, na próbie N=1072 Polaków w wieku 18-65 lat, reprezentatywnej pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejsca zamieszkania. Badanie przeprowadzono w marcu 2022 roku.

Wypełnij formularz już teraz!
Zainteresowała Cię nasza oferta? Wypełnij formularz poniżej, a skontaktujemy się z Tobą, by porozmawiać o Twoich potrzebach i zaproponować najnowocześniejsze i najciekawsze rozwiązania na rynku.