Baza wiedzy o motywowaniu i nagradzaniu w biznesie

Image
aką Pluxee Nagrodę wybrać_ Sprawdź, kiedy sprawdzi się cyfrowy eVoucher, karta przedpłacona lub kupon!

Marketing i sprzedaż

Jaką Pluxee Nagrodę wybrać? Sprawdź, kiedy sprawdzi się cyfrowy eVoucher, karta przedpłacona lub kupon!

Organizując akcję promocyjną, warto pamiętać, że nie każda nagroda przyniesie oczekiwany przez nas efekt. Diabeł tkwi w szczegółach, a konkretnie w trzech. Nagroda, która motywuje skutecznie, musi być dopasowana do charakteru i celu akcji, grupy docelowej oraz, co bardzo istotne, do oczekiwań odbiorców. Zastanawiasz się, która Pluxee Nagroda sprawdzi się w Twojej akcji? Poznaj możliwości wykorzystania eVoucherów, kart przedpłaconych (wirtualnych lub klasycznych) oraz kuponów.

Czytaj więcej
Image
Odkryj korzyści z akceptowania kart Pluxee

Partner

Dlaczego warto dołączyć do sieci akceptantów kart Pluxee? Nasz produkt i model współpracy zaprojektowano z myślą o maksymalizacji Twoich korzyści i zwiększeniu obrotów. Przekonaj się!

Image
V._Jak podnieść konkurencyjność osiedlowego sklepu_ (1).png

Partner

Konsumenci cenią wygodę. 30% (1) z nich deklaruje, że lokalizacja sklepów jest najważniejszym kryterium ich wyboru przy robieniu zakupów spożywczych, nawet w obliczu trochę wyższych cen. W końcu bliskość sklepu przekłada się na szybko zrobione zakupy, a czas to pieniądz. Jednak popularnym osiedlowym “spożywczakom” jest coraz trudniej wygrywać z wielkopowierzchniowymi graczami. Z mapy polskich sklepów spożywczych w ubiegłym roku zniknęło niemal 800 osiedlowych sklepów, a prawie 1,8 tys. tego rodzaju placówek zawiesiło działalność. Ich właściciele borykają się z rosnącymi cenami energii, kosztami najmu, wzrostem kosztów płac. Jaką strategię mogą obrać sklepy spożywcze, aby utrzymać się w grze?

Image
VI._Odkryj korzyści z akceptowania kart Pluxee (1).png

Partner

We wrześniu 2023 r. weszły w życie znowelizowane przepisy dotyczące dofinansowania do posiłków dla zatrudnionych. Do 450 zł wzrósł miesięczny limit dofinansowania do posiłków dla pracowników, od którego nie trzeba płacić należności do ZUS. Pobudzi to rynek benefitów żywieniowych w Polsce do jeszcze intensywniejszego wzrostu - obecnie wynosi on 1,7 mld zł, a za 3 lata powinien osiągnąć aż 8,2 mld zł. To szansa nie tylko dla pracowników i pracodawców, ale również na poprawę koniunktury i obrotu wśród sprzedawców i restauratorów. Zwłaszcza że po zmianach możliwy jest zakup posiłków także w placówkach handlowych, a nie jedynie punktach gastronomicznych, z tych środków.

Image
III._Branża gastronomiczna dziś i jutro - jak prowadzić biznes w wymagających czasach (2).png

Partner

Rekordy popularności bije ostatnio serial The Bear, w którym Carmie, zdeterminowany szef kuchni, próbuje rozkręcić swój restauracyjny interes, ale wydaje się, że wiatr nie przestaje wiać mu w oczy. Brzmi, jakby scenariusz serialu napisało samo życie - restauratorzy doskonale znają sytuację piętrzących się problemów. Od ponad 3 lat zmagają się z wyzwaniami związanymi najpierw z lockdownem, potem z wojną i galopującą inflacją. Czy prowadzenie własnego biznesu w tym sektorze może stać się łatwiejsze?

Image
II._3 fakty na temat środków z benefitów żywieniowych, które Cię zaskoczą! (1).png

Partner

Ekonomiści z Federacji Przedsiębiorców Polskich przewidują, że dzięki wprowadzeniu nowych przepisów dotyczących dofinansowania posiłków dla pracowników rynek tego rodzaju świadczeń będzie dynamicznie rosnąć. To bardzo duża szansa na wzrost obrotów i zysków dla właścicieli sklepów spożywczych, restauracji czy cateringów dietetycznych, w których obdarowani pracownicy mogą realizować swoje świadczenie.
A teraz niech przemówią liczby - ujawniamy obiecane fakty:

Image
I._4 kroki do wyższego obrotu dzięki środkom z benefitów pracowniczych! (1).png

Partner

Odkryj nowe możliwości dla Twojego sklepu lub restauracji, które daje zmiana przepisów

Image
Trendy i strategie na nowy rok – sprawdzamy, co się sprawdza

Pracodawca

Powoli opadają emocje związane z wejściem w nowy rok i wpadamy w rutynę. To dobry moment na sprawdzenie pulsu HR – tego, co działa w zakresie trendów i strategii.

Image
Dobry lider_ zarządza, motywuje i… dba. Jak doceniać swoich pracowników_

Pracodawca

Pracownicy chcą być doceniani, a liderzy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że ich zespoły tego potrzebują. Dlaczego w takim razie menedżerowie nadal borykają się z takimi problemami, jak brak motywacji czy małe zaangażowanie pracowników? Problemem może być brak narzędzi i sposobów – bo co to właściwie znaczy „dbać o zespół”?

Image
Self-care lidera – praktyczne narzędzia do wdrożenia już dziś!

Pracodawca

Dobry lider to ten, który przewodzi innym, ale także dba o swój zespół – jest uważny na potrzeby jego członków, szybko zauważa, gdy dzieje się coś niepokojącego. To ważna, ale obciążająca praca. Lider, który chce dbać o innych, powinien w pierwszej kolejności zadbać o siebie: swoje zasoby energii, rozwój osobisty i szeroko pojęty dobrostan. To umiejętność, której warto się uczyć nie tylko z myślą o sobie, ale także o swoim zespole!

Image
Gdy lider jest bliski wypalenia… Jak zapobiegać, by nie trzeba było leczyć

Pracodawca

Aż 75% liderów kierujących mniejszymi zespołami deklaruje, że odczuwa wypalenie zawodowe, wynika z badania IRCenter „Potrzeby liderów 2024”. To nie jest stan, który musimy przyjmować jako oczywisty – bo choć zarządzanie zespołem nieuchronnie wiąże się ze stresem, to nie musi prowadzić do tak poważnych skutków. Jak może zadbać o siebie lider i co może zrobić sama organizacja, by nie doszło do wypalenia?

Image
Od 2024 roku konsumenci płacą nowymi kuponami Pluxee

Partner

Z dodatkowym systemem zabezpieczeń i nowoczesną szatą graficzną. Nowe kupony papierowe Pluxee są już w obiegu. W związku z tym na rynku dostępne są teraz zarówno kupony Pluxee, jak i Sodexo. Co to oznacza w praktyce? Klienci mogą płacić za zakupy i nowymi kuponami Pluxee, i wcześniejszymi Sodexo. Te drugie, są ważne zgodnie z nadrukowanym terminem, jednak nie będą już dłużej emitowane. To ważna informacja dla sprzedawców, personelu kasowego oraz wszystkich akceptujących kupony w sklepach i lokalach gastronomicznych. Nie zmieniają się natomiast zasady przyjmowania, rozliczania i przekazywania wszystkich kuponów do Pluxee.

Image
Jak wdrożyć benefity żywieniowe w Twojej firmie

Pracodawca

Jak ugryźć kwestię dofinansowania posiłków, tak aby proces onboardingu świadczenia okazał się lekkostrawny, a zatrudniony syty i pracodawca cały? Zapraszamy do lektury naszego przewodnika zawierającego praktyczne porady, dzięki którym operacja „Benefit żywieniowy” zakończy się sukcesem.

Image
Blog Co przyniesie nowy rok w branżach retail i HoReCa

Partner

Początek nowego roku to dobry moment (a właściwie czas najwyższy), by wyznaczyć mapę trendów na nadchodzące miesiące. Pracujesz nad strategią dotarcia do klienta? A może opracowujesz plany sprzedażowe? Jesteś w dobrym miejscu! Nie będziemy spoglądać w szklaną kulę ani stawiać tarota. W tym tekście skupimy się na eksperckich analizach rynku i badaniach zwyczajów konsumentów, które podpowiadają, jak wesprzeć sprzedaż w nadchodzącym roku.

Image
Nagrody w konkursach – jakie są najpopularniejsze i jak je poprawnie rozliczyć?

Marketing i sprzedaż

Uważna obserwacja akcji promocyjnych organizowanych przez firmy działające w różnych branżach pokazuje, że konkursy cieszą się niesłabnącą popularnością, a konsumenci są do nich przyzwyczajeni. Tego typu działania marketingowe przyciągają uczestników m.in. dlatego, że stanowią dla nich odskocznię od codzienności, ale przede wszystkim są rozrywką pozwalającą przy okazji nieco zaoszczędzić. Już teraz sprawdź jakiego typu wygrane są najbardziej pożądane oraz jakich zasad należy się trzymać, aby prawidłowo rozliczać nagrody w konkursach!

Image
Motywacja pracownicza - Sprawdź 10 najlepszych technik

Pracodawca

Ludzie są najbardziej wartościowym zasobem każdej organizacji – zarówno małej rodzinnej firmy, jak i dużej międzynarodowej korporacji. Dlatego tak ważne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa jest realizowanie adekwatnego do zapotrzebowania systemu motywowania, stanowiącego wyraz sprawnego oraz rozsądnego zarządzania.
Jego główną właściwością musi być umiejętne łączenie indywidualnych potrzeb jednostek z misją firmy, a więc wzajemna zbieżność interesów. Celem takiego systemu staje się zachęcanie do podejmowania aktywności uznawanych za korzystne, przy jednoczesnym nakłanianiu do unikania zachowań, które z punktu widzenia całego zespołu są niewłaściwe. To odnalezienie metod pokazujących, jak motywować pracowników do efektywnej pracy. System motywacji pracowniczej musi być starannie zaplanowany, konsekwentny i długotrwały. Powinna cechować go proporcjonalność w przyznawaniu świadczeń; konieczne jest znalezienie „złotego środka” – zarówno wyolbrzymianie zasług, jak również ich niedocenianie nie stanowi dobrej drogi.