Współczesny rynek benefitów pracowniczych jest niezwykle dynamiczny i wielowymiarowy, dzięki czemu każda firma może tworzyć spersonalizowaną ofertę bonusów, dopasowaną do swojej kultury organizacyjnej. Wnikliwa obserwacja polskiego rynku pracy pozwala coraz częściej dostrzec, że niektóre oferowane dotychczas świadczenia dodatkowe (np. samochód służbowy do celów prywatnych, karty sportowe, wejściówki do klubów fitness, czy bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe) nieco tracą na popularności i nie robią już takiego wrażenia jak w ostatnich latach. Po prostu okazują się niewystarczające.

Niezbędne staje się zatem poszukiwanie innych rozwiązań, które będą dopasowane do nowej rzeczywistości i pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji. Kluczem do sukcesu jest świadomość, że wraz z biegiem czasu trendy w konstruowaniu strategii motywowania ulegają przekształceniom, tak samo, jak zmieniają się życiowe priorytety ludzi. Trzeba na nie na bieżąco odpowiadać i dokonywać niezbędnych modyfikacji, aby dostosowywać się do aktualnej sytuacji.

Trendy na rynku benefitów – popularne świadczenia dla pracowników

Obecnie na polskim rynku pracy najbardziej pożądane są benefity pomagające zadbać o kondycję psychofizyczną zespołu. Jeszcze bardziej niż wcześniej uznaniem cieszy się opieka medyczna (również dla członków rodziny pracowników) oraz profesjonalne wsparcie psychologiczne udzielane przez najlepszych specjalistów. To recepta na zachowanie odpowiedniej równowagi nawet w tych niepewnych czasach, w których musimy mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Na szczególną uwagę zasługuje również grupowe ubezpieczenie zdrowotne, które stanowi odpowiedź na te najważniejsze potrzeby pracowników i daje im tak bardzo potrzebne teraz poczucie bezpieczeństwa oraz stabilności.

Coraz większe znaczenie ma także decydowanie o wyborze miejsca pracy, a więc możliwość pracy zdalnej lub hybrydowej oraz gwarantowanie elastycznego czasu realizacji obowiązków zawodowych. Oferta benefitów to również systemy kafeteryjne i dofinansowanie posiłków, co pozwala pracownikom odżywiać się zdrowo oraz regularnie.

Dobrze odbierane przez pracowników są również świadczenia w formie e-usług (nowoczesne eVouchery) oraz kupony i karty podarunkowe o określonej wartości. W wyznaczonym z góry terminie można zrealizować je w licznych punktach akceptujących, płacąc nimi za zakup dokładnie tego, czego w danym momencie najbardziej się potrzebuje. Bezpośrednio pokazuje to, jak ważna jest samodzielność w wyborze benefitów i konkretnym sposobie ich wykorzystania.

Polecane benefity pracownicze – w jakie świadczenia opłaca się inwestować?

Polskie firmy coraz częściej przygotowują dla swoich pracowników interesujące benefity odpowiadające prawdziwym potrzebom poszczególnych członków zespołów. Aby tak było, wdrażanie konkretnych bonusów poprzedzone zostaje kompleksową analizą oczekiwań zespołu. Pod uwagę bierze się między innymi: rodzaj wykonywanej pracy, płeć, wiek, staż zawodowy i doświadczenie pracowników, ich sytuację rodzinną, styl życia, czy zainteresowania.

W efekcie oferty świadczeń pozapłacowych są niezwykle zróżnicowane i charakteryzują się uniwersalnością, gwarantującą pracownikom swobodę wykorzystania otrzymanych dodatków. Taka elastyczna strategia ma pozytywny wpływ na employer branding przedsiębiorstw, a nawet zachęca do zatrudnienia się właśnie w tym, a nie innym miejscu pracy. Ponadto komplet oryginalnych benefitów bezpośrednio zwiększa zaangażowanie pracowników i jest jednoznacznym wyrazem troski o ich work-life balance.

Wypełnij formularz już teraz!
Zainteresowała Cię nasza oferta? Wypełnij formularz poniżej, a skontaktujemy się z Tobą, by porozmawiać o Twoich potrzebach i zaproponować najnowocześniejsze i najciekawsze rozwiązania na rynku.