Wraz z końcem listopada i grudnia firmy zmierzą się z rozliczaniem budżetów i podsumowaniem wydanych środków. Wyniki przeprowadzonych analiz pokażą, czy wszystkie kampanie i działania zostały zrealizowane zgodnie z założeniami. Jednym z największych wyzwań w tym czasie będzie zainwestowanie pozostałych środków, tak aby miały one wpływ na poprawę wyników firmy w kolejnych miesiącach, a nie były tylko nieprzemyślanym wydatkiem. Jakim pomysłom powiedzieć stanowcze NIE, a których wdrożenie przełoży się na realne korzyści?

Budget cleaning? Nie chodzi tylko o to, by wyczyścić budżet

Budget cleaning przede wszystkim ma na celu spożytkowanie budżetu marketingowego bądź sprzedażowego, tak aby wydatek zrealizowany na ostatnią chwilę przyniósł firmie długotrwałe korzyści. Niestety często, pieniądze wydawane są ad hoc, niekoniecznie w przemyślany, ale dostępny na szybko dostępny sposób, co może skutkować odrzuceniem wniosku zakupowego, a nawet obcięciem budżetu na kolejny rok.

Aby w skuteczny sposób zabezpieczyć nadwyżkę, należy pamiętać o kilku ważnych wskazówkach:

  1. Cel, na który przeznaczymy pozostałe środki, powinien przedłużać możliwość skorzystania z budżetu w nadchodzących miesiącach, a nawet roku.
  2. Warto zadbać o to, aby zakup był inwestycją i zapewniał elastyczność wykorzystaniapodczas kolejnych działań marketingowych i wsparcia sprzedaży.
  3. Logistyka i magazynowaniezakupionych produktów nie powinny wprowadzać dodatkowego problemu.
  4. Jeśli inwestycje pozwolą nam dodatkowo oszczędzić na kosztach VAT– to doskonała wartość dodana.

Jak optymalnie zainwestować niewykorzystany budżet marketingowy 2021, by zyskać w przyszłym roku?

Każdy większy lub mniejszy biznes wymaga budowania i pielęgnowania relacji z klientami, a te potrzebują nieustannej uwagi oraz przemyślanego podejścia. Skrojone na miarę akcje promocyjne to inwestycja, która zwróci się bez względu na to, czy organizator prowadzi sklep osiedlowy, internetowy, czy też zarządza dużą siecią. Jedno jest pewne, że bez organizacji działań promocyjnych trudno będzie te relacje nawiązać i utrzymać. Zaś o skuteczności promocji w dużej mierze decydować będzie atrakcyjność nagród, którymi firmy będą przyciągały swoich odbiorców.

Jak potwierdza badanie Sodexo „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie” największą zachętą do wzięcia udziału w promocjach dla 71% ankietowanych są nagrody pieniężne, w tym wartościowe karty podarunkoweeVouchery do konkretnych sklepów, bony papierowe czy karty przedpłacone, takie jak Karta Premiowa Sodexo.

Warto zatem postawić na skuteczne nagrody. Są one doskonałym narzędziem zarówno w motywowaniu działów handlowych, budowaniu lojalności z kontrahentami, jak i przyciąganiu nowych uczestników akcji promocyjnych. Elastyczność ich zastosowania pozwala osiągnąć firmie długotrwałe korzyści, a także odetchnąć z ulgą.

Nagrody pieniężne od Sodexo, takie jak Zbliżeniowa Karta Premiowa czy Kupon Premiowy, dodatkowo zdejmują ciężar z firm związany z logistyką, magazynowaniem oraz szybkim dostarczeniem produktów. Można je zamówić nawet w ostatniej chwili, ponieważ w ciągu 72 godzin zostaną doręczone pod wskazany adres, a doświadczony Zespół Obsługi Klienta zadba o bezproblemową realizację całego zamówienia.

Nagrody od Sodexo pozwalają ponadto na oszczędności podatkowe, skuteczne zamrożenie środków, a także nie wymagają skomplikowanej logistyki. Zamówione teraz będą dla uczestników możliwe do wykorzystania nawet dłużej niż do końca roku.

Dlaczego właśnie Karty i Kupony Premiowe?

Poznaj 6 dodatkowych argumentów przemawiających za zakupem Kart i Kuponów Premiowych Sodexo. Dlaczego warto po nie sięgnąć przy zabezpieczaniu niewykorzystanego budżetu?

  1. Minimalna ilość formalności oraz łatwość obsługi całego procesu nagradzania, co pomaga oszczędzić firmom czas i koszty związane z zarządzeniem, logistyką czy magazynowaniem.
  2. Proces ich zamawiania oraz dostarczania realizowany jest maksymalnie w 72 godziny – zarówno Kupon Premiowy Sodexo, tradycyjną Kartę Premiową, jak i jej wirtualny odpowiednik można nabyć nawet w ostatnim dniu roku. Firmy mają więc czas, aby efektywnie wykorzystać zaoszczędzony budżet oraz zmaksymalizować wyniki sprzedażowe w nadchodzących miesiącach.
  3. Karty i Kupony Premiowe Sodexo są zwolnione z podatku VAT, co przekłada się na realnąoszczędność na poziomie 23%.
  4. Są tak uniwersalne, że można wykorzystać je w dowolnych akcjach w kolejnym roku niezależnie od tego, czy Twoim celem będzie zwiększenie sprzedaży, budowanie lojalności klientów czy motywowanie własnych handlowców.
  5. Gwarantują pełne powodzenie akcji, ponieważ są najbardziej pożądanymi nagrodami przez konsumentów, klientów B2B i partnerów biznesowych.
  6. Karty Premiowe posiadają opcję indywidualizacji wizerunku – dzięki temu firmy mogą wyróżnić się na tle konkurencji poprzez dodanie logo, grafiki czy zamianę wyglądu opakowania. Dodatkowo Sodexo umożliwia personalizację sieci akceptacji kart pod kątem grupy odbiorców lub założeń akcji.

A to nie wszystko.

Kupując karty i kupony premiowe Sodexo, firma otrzymuje przede wszystkim cenny zwrot z inwestycji w postaci wzrostu sprzedaży, satysfakcji, zaangażowania i lojalności klientów. Według aż 71%2 badanych uczestników akcji promocyjnych do wzięcia udziału w konkursach, loteriach czy programach lojalnościowych najbardziej motywują ich nagrody pieniężne. Dla 72,1% stanowią wsparcie domowego budżetu, a 72,3% docenia wolność wyboru i łatwość ich wykorzystania zgodnie z własnymi potrzebami. Można nimi w łatwy sposób obdarować zróżnicowaną grupę osób. Użyć jako nagród w programach lojalnościowych, programach wsparcia sprzedaży czy jako upominków dla kontrahentów i handlowców. Jest to dużo bardziej elegancka forma przekazania pieniędzy niż gotówka, a także bardziej emocjonalne nagrodzenie zaangażowania niż np. bezosobowy rabat czy przelew.

– argumentuje Justyna Klimuk, Incentive & Recognition Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Wygodne płatności i intuicyjna aplikacja

Kartą przedpłaconą Sodexo można zapłacić niemal wszędzie – w internecie, sklepach stacjonarnych oraz punktach usługowych akceptujących karty Mastercard w Polsce i na świecie. Posiada najszerszą sieć akceptacji w całej Polsce. Można ją także dodać do mobilnego portfela i płacić zbliżeniowo telefonem, co z pewnością docenią nagrodzone osoby.

Dodatkowym plusem kart Sodexo jest łatwość zarządzania, którą daje intuicyjna aplikacja Sodexo Dla Ciebie oraz serwis DlaCiebie.sodexo.pl. Dzięki nim użytkownik ma kontrolę nad swoimi środkami, może zmienić PIN, sprawdzić saldo i historię transakcji, zablokować kartę lub skorzystać z dodatkowych promocji i rabatów dedykowanych użytkownikom Sodexo.

Ile to może kosztować?

Walorem Kart i Kuponów Sodexo jest możliwość elastycznego zarządzania kwotami. Mówiąc prościej – wydasz na nie dokładnie tyle… ile możesz i chcesz. Aby obliczyć cenę kart i samodzielnie wybrać kwotę, zajrzyj do sklepu Sodexo i skorzystaj z intuicyjnego kalkulatora.

Na co natomiast nie wydawać niewykorzystanego budżetu?

Część firm, które odnotowują nadwyżkę w budżecie marketingowym czy sprzedażowym, decyduje się na zakup gadżetów reklamowych lub nagród rzeczowych. Dlaczego ten pomysł się nie sprawdza? Są na to co najmniej trzy powody:

  1. Fizyczny gadżet trzeba magazynować, a nie każda firma ma warunki, które na to pozwalają.
  2. Wybór, zamówienie, produkcja, branding i transport trwa określony czas, a co za tym idzie zamówienie może zostać zrealizowane już po Nowym Roku.
  3. Zamawianie „reklamówek” utwierdza innych pracowników w błędnym przekonaniu, że marketerzy są tylko od gadżetów.

Innym nietrafionym pomysłem jest opłacenie działań reklamowych lub digitalowych, których realizacja zaplanowana jest dopiero w kolejnym roku. Może się to wiązać z problemami podatkowo-księgowymi, w tym z zaliczeniem wydatku na konkretną usługę jako koszt uzyskania przychodu firmy. Dlatego warto poszukać innego sposobu na wykorzystanie zaoszczędzonych środków, by mogły „pracować” w kolejnym roku.

Wypełnij formularz już teraz!
Zainteresowała Cię nasza oferta? Wypełnij formularz poniżej, a skontaktujemy się z Tobą, by porozmawiać o Twoich potrzebach i zaproponować najnowocześniejsze i najciekawsze rozwiązania na rynku.