Dlaczego samodzielne budowanie platformy do programu lojalnościowego jest złym pomysłem?

Platforma online to gwarancja sprawnego wdrożenia i efektywnego zarządzania programem lojalnościowym. Wspiera procesy, których celem jest wzmacnianie lojalności klientów i motywowanie partnerów, a to przekłada się pozytywnie na wyniki sprzedaży. Choć korzyści są duże, to samodzielna budowa takiego narzędzia jest prawdziwym torem przeszkód, na którym czekają niezliczone pułapki. Optymalne jest znalezienie gotowego rozwiązania, jak np. platforma Sodexo.
 

Własna platforma lojalnościowa czy gotowe narzędzie?

 
Posiadanie własnej platformy lojalnościowej jest kuszące zwłaszcza dla dużych firm, posiadających odpowiedni budżet na działania z zakresu wsparcia sprzedaży. Po przeanalizowaniu kosztów i zapoznaniu się z wyzwaniami związanymi z samodzielnym tworzeniem takiego narzędzia, często okazuje się jednak, że znacznie lepszym wyborem jest skorzystanie z gotowej już platformy. Warto mieć także świadomość, że w przypadku jednostkowego programu lojalnościowego, tworzenie własnej platformy jest zwyczajnie nieopłacalne.
 
Z raportu Wsparcie sprzedaży w czasach pandemii” przygotowanego przez PBS na zlecenie Sodexo w październiku 2020 roku wynika, że aż jedna trzecia firm nie prowadzi programów lojalnościowych na platformach online z powodu kosztów takiego rozwiązania. Co czwarty z respondent ocenia, że takie działania są nadmiernie czasochłonne, a nieco ponad ¼ uważa, że skala ich działalności jest zbyt mała, by uzasadniało to potrzebę zastosowania platformy. W każdym z tych przypadków rozwiązaniem jest implementacja istniejącego już narzędzia online oraz jego personalizacja.
 

Budowa samodzielnej platformy to szereg wyzwań

 
Samodzielna budowa platformy to szereg wyzwań finansowych, logistycznych i kompetencyjnych. Tworzenie takiego narzędzia oznacza konieczność poniesienia znacznych nakładów na proces produkcji – od prac planistycznych, po prace programistyczne. Zaprojektowanie w pełni funkcjonalnej platformy wymaga także wiedzy na temat programów lojalnościowych oraz znajomości prawa, które chroni ich uczestników. Należy także pamiętać, że skalowanie przedsięwzięcia, wiąże się automatycznie z koniecznością kolejnych inwestycji.
 
Gotowa platforma, na której prowadzone są programy lojalnościowe, pozwala na realne oszczędności – nie tylko w obszarze kosztów, ale również czasu niezbędnego na przygotowanie i wdrożenie projektu oraz inwestycji w niezbędny do prowadzenia programu know-how. Specjaliści Sodexo dostarczają klientowi nie tylko wydajną technologię, ale także wspierają go swoją wiedzą, doświadczeniem i kompetencjami na każdym etapie współpracy. Wiedza na temat mechaniki programów ma kluczowe znaczenie, ponieważ takie przedsięwzięcia wymagają m.in. analizy potrzeb różnych grup docelowych oraz prawidłowego określenia, którą z nich trzeba lojalizować.  

Zalety korzystania z gotowej platformy

 
  1. Obniżenie kosztów wdrożenia programu lojalnościowego
Gotowa platforma oznacza mniejsze nakłady finansowe od tych, które trzeba ponieść tworząc od podstaw rozwiązania on demand. To nie tylko niższe koszty wdrożenia, ale także zarządzania programem lojalnościowym oraz technologicznego supportu. Gotowe rozwiązanie pozwala na lepszą kontrolę nad budżetem, a ta przekłada się wprost na dokładniejsze zaplanowanie wydatków na działania wspierające sprzedaż.
 
Duże znaczenie w obszarze kosztów ma także możliwość skorzystania z funkcjonalnego katalogu nagród. Sodexo dopasowuje go do potrzeb indywidualnego klienta, oferuje własne karty przedpłacone i eVouchery. Dzięki temu jest w stanie wynegocjować niższe ceny u dostawców i poszerzyć katalog nagród o kolejne pozycje.
 
Kompleksowy charakter zapewnianego przez Sodexo wsparcia sprawia, że nawet w przypadku mniejszych firm poważnie ograniczone zostają „bariery wejścia” związane z kosztami rozpoczęcia działań lojalizujących klientów lub partnerów biznesowych.
 
  1. Znaczna oszczędność czasu
Skorzystanie z gotowego, w pełni funkcjonalnego silnika platformy online przyspiesza rozpoczęcie działań z zakresu wsparcia sprzedaży. Dzięki gotowym i sprawdzonym rozwiązaniom Sodexo, czas wdrożenia programu lojalnościowego jest zdecydowanie krótszy, niż w przypadku rozwijania własnego systemu. Efektywne użytkowanie platformy gwarantuje stałe wsparcie eksperckie ze strony Program Managera.
 
Platforma Sodexo pozwala klientowi skoncentrować się na podstawowej działalności. W takim modelu nie ma także potrzeby organizowania i nadzorowania dużego zespołu odpowiedzialnego za prowadzenie programu. Warto bowiem pamiętać, że rozwiązania własne wymagają zaangażowania osób z zespołu IT, działu prawno-finansowego czy zakupowego.
   
  1. Stały dostęp do wiedzy i kompetencji specjalistów
 
Decydując się na gotową platformę Sodexo klient zyskuje nie tylko dostęp do narzędzia, ale także do wiedzy specjalistów z obszarów marketingu, customer service, prawa, podatków oraz IT. Know-how i wsparcie Program Managera są kluczowe z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony bazy danych klientów i partnerów zgodnie z wymogami RODO. Program lojalnościowy nie ruszy także bez przejrzystego regulaminu.
 
Wiedza i kompetencje zapewniają szybkość i przewidywalność wdrożenia nowego narzędzia. Ma to istotne znaczenie zarówno dla firm, które po raz pierwszy będą prowadzić program lojalnościowy, jak i dla tych, które już wcześniej mierzyły się z wyzwaniami związanymi z samodzielnym tworzeniem takiego rozwiązania.
 
  1. Rozwój platformy zgodnie z potrzebami
Wybór gotowej platformy online oznacza, że skalowalność przedsięwzięcia pozostaje po stronie dostawcy. Jeśli program lojalnościowy się rozrośnie, Sodexo zapewni adekwatne skalowanie działań. Co ważne, narzędzie można rozwijać i dostosowywać do indywidualnych potrzeb klienta. Ważna jest również możliwość przetestowania różnych funkcjonalności platformy, przed podjęciem decyzji o finalnym zakupie.
 
Sodexo posiada najszerszy na rynku katalog nagród – od kart przedpłaconych, przez cyfrowe eVouchery (ekarty prezentowe), tradycyjne kupony, po nagrody rzeczowe dostępne w ponad 20 kategoriach. Firma wprowadzająca program lojalnościowy nie musi skupiać się zatem na poszukiwaniu i dostarczaniu atrakcyjnych nagród oraz na negocjowaniu cen. Dodatkowo nagrody mogą być fiskalizowane poprzez podpięcie kasy fiskalnej do systemu Sodexo.
 

Platforma Sodexo to optymalne rozwiązanie dla Twojej firmy

 
Platforma online Sodexo umożliwia częściową automatyzację procesów w ramach programów lojalnościowych. Sprawdzony system, z którego na co dzień korzysta wielu klientów Sodexo, umożliwia efektywne i intuicyjne zarządzanie zarówno niewielkim, jak i bardziej rozbudowanym programem. Ważny jest również komfort prawny całego przedsięwzięcia. Eksperci Sodexo dbają m.in. o prawidłowe wyliczenie kwoty podatków oraz przestrzeganie RODO.
 
Gotowa platforma jest użytecznym rozwiązaniem dla firm, które posiadają ograniczony budżet na przygotowanie programu lojalnościowego i nie mogą sobie pozwolić na tworzenie takiego narzędzia od podstaw. Możliwość skorzystania z platformy Sodexo przydaje się także w sytuacji, gdy firma chce w krótkim czasie zdobyć przewagę nad konkurencją. Sprawne wdrożenie oraz realizacja programu lojalnościowego wzmacniają relacje z klientami i partnerami, co przekłada się na poprawę pozycji firmy na rynku. Chcesz dowiedzieć się więcej? Umów się na bezpłatną konsultację z Ekspertem Sodexo.