Jak zwiększyć zysk swojej firmy za pomocą narzędzi wsparcia sprzedaży?

Doskonały produkt i umiejętności sprzedawcy to duet, który może śmiało podążać ścieżką sukcesów sprzedażowych. Czasem jednak wspaniała oferta i sprawny zespół to za mało, by osiągnąć satysfakcjonujące wzrosty sprzedaży. Na szczęście istnieje wiele skutecznych sposobów na jej zwiększenie.

Czym są narzędzia wsparcia sprzedaży?

Jeszcze do niedawna do osiągnięcia dobrej sprzedaży wystarczył wysokiej jakości produkt i odpowiedni kanał sprzedaży (często uzdolniony i zmotywowany sprzedawca). Świat się jednak zmienia, a wraz z nim konsumenci – stają się znacznie bardziej świadomi. Większość z nich dokładnie wie, czego chce i regularnie porównuje oferty różnych firm.
Jak zatem sprawić, aby wybrali naszą ofertę i nasze produkty? Szczególnie gdy konkurencja ma praktycznie taki sam produkt? Aby sprzedaż rosła, trzeba dziś postawić na sprawdzone narzędzia, które wpłyną na wyniki sprzedaży. Narzędzia wsparcia sprzedaży to techniki pozwalające na zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych. To wszelkiego rodzaju konkursy, loterie, programy lojalnościowe, partnerskie oraz motywacyjne.

Typy narzędzi wsparcia sprzedaży dla rozwoju biznesu

Narzędzia wsparcia sprzedaży dzielimy na:
  • krótkoterminowe – cechuje je krótkoterminowość bądź jednorazowy charakter (np. konkursy, loterie, promocje);
  • długoterminowe – trwające przez dłuższy czas lub do odwołania, pomagające osiągnąć cel, na którego zrealizowanie marka potrzebuje więcej czasu ( zwiększenie liczby stałych klientów – przykładem są tu narzędzia takie jak programy lojalnościowe lub partnerskie).
Co więcej, najlepsze efekty osiągają firmy, które w swojej strategii stosują taktykę mieszaną i wykorzystuj równolegle krótko- i długoterminowe działania w odpowiednich proporcjach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj ten artykuł.

Co możesz zrobić, by zwiększyć swoją sprzedaż w krótkim czasie?

Jednym z najszybszych sposobów na zwiększenie sprzedaży jest angażujący konkurs albo loteria, które pozwolą odbiorcom na odrobinę zabawy, sprawią frajdę i pozwolą zdobyć ciekawe nagrody. Uczestników możesz nagrodzić m.in. praktycznymi eVoucherami  lub Kartą Premiową. Przykładem konkursu jest akcja Lion, w której można było wygrać karty premiowe Sodexo o wartości 100 zł. Inspiracją dla części marek może być Loteria Alior Bank – Urządź się wygodnie, w której do wygrania było 3 x 40 000 zł w formie karty premiowej Sodexo, i którą wygrany mógł przeznaczyć na remont mieszkania czy domu. Ciekawym pomysłem jest także wprowadzenie sprzedaży premiowej, gdzie warunkiem otrzymania nagrody jest zakup produktu. Przykładem jest akcja Hammera, w której za zakup jednego z trzech modeli Hammera można było otrzymać kartę premiową Sodexo o wartości od 50 do 200 zł (wartość karty była uzależniona od modelu telefonu). Karty zostały spersonalizowane, dzięki czemu wzmacniały komunikację akcji oraz przywiązanie do marki. Według 53% badanych uczestników programów lojalnościowych, to właśnie karta premiowa jest najbardziej pożądaną z nagród.

Jak na dobre zwiększyć zysk firmy za pomocą długofalowych działań?

Możesz uruchomić program lojalnościowy skłaniający do zakupów, zaprosić kontrahentów do programu partnerskiego lub zaplanować program motywacyjny dla sił sprzedaży. Wszystko zależy od tego, kogo chcesz lojalizować i motywować. Zasady programów partnerskich i lojalnościowych mogą być różne. Wszystko zależy od tego, co chcesz zaoferować klientom i jakie cele chcesz osiągnąć. Programy pomagają nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale dają również możliwość wywołania zachowań, na jakich nam zależy (np. terminowe opłacanie faktur). Sodexo towarzyszyło do tej pory w tworzeniu ponad 60  programów lojalnościowych. Określenie klarownych zasad i wybranie odpowiednich dla Twoich Klientów nagród to kluczowe zadania, w których Ci pomożemy.

Jakie narzędzia wsparcia sprzedaży wykorzystać w zależności od typu klienta?

Nieprzemyślane decyzje mogą prowadzić do zainwestowania w mało skuteczny program lojalnościowy. Jeśli nie wiesz, jak wybrać dobrze, skontaktuj się z nami – zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do Twojej marki, branży oraz stojących przed Tobą wyzwań.

Relacje B2C

Konsumenci niezwykle chętnie uczestniczą zarówno w krótkoterminowych, jak i długoterminowych akcjach wspierających sprzedaż. Dla klienta detalicznego konkurs czy loteria są nie tylko sposobem na zdobycie nagrody. Udział w tego typu akcjach staje się dla nich najzwyczajniej rozrywką. Różnorodne akcje promocyjne i eventy z nagrodami ocieplają wizerunek firmy je organizującej w oczach klienta detalicznego.

Relacje B2B

Jednym z najskuteczniejszych narzędzi wsparcia sprzedaży w przypadku klienta B2B jest program partnerski. Dzięki niemu korzyści odniesiesz zarówno Ty, jak i przedsiębiorca. Nie ma lepszego sposobu na zmotywowanie partnera do lojalności niż danie mu możliwości zdobycia ciekawych nagród.
Jeśli jednak wciąż zastanawiasz się, czy Twoja firma na pewno potrzebuje tego typu wsparcia, zajrzyj do artykułu 4 sygnały dowodzące, że potrzebujesz pomocy w sprzedaży. Znajdziesz w nim wskazówki, które pozwolą Ci na przeprowadzenie rzeczowej analizy sytuacji.