Biznes w czasach zarazy. Jak minimalizować skutki recesji?

Kryzys spowodowany epidemią koronawirusa w biznesie
Ekonomiści nie pozostawiają złudzeń: skutki pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 boleśnie odczuje światowa gospodarka. Co więcej, będzie to ciężki czas nie tylko dla sektora finansowego, jak to było w latach 2008-2009, ale całego sektora wytwórczego. Jak wynika z analiz Międzynarodowej Organizacji Pracy, źródło utrzymania w wyniku nadchodzącej recesji może stracić nawet 25 mln ludzi na całym świecie, czyli tyle, ile wynosi cała populacja Australii. To wymaga od firm podjęcia szczególnych działań, których efektem będzie utrzymanie możliwie najwyższej sprzedaży, a w niektórych branżach nawet jej wzrost.

Po pierwsze lojalność

 
Trudna sytuacja gospodarcza zmusi organizacje do zdwojenia wysiłków na rzecz zapewnienia sobie lojalności klientów i partnerów biznesowych. Nie bez przyczyny w świecie biznesu lojalność stanowi jedną z istotniejszych idei. To właśnie lojalność w najprostszym schemacie sprawia, że ktoś przywiązał się do marki czy produktu i ma ochotę na kontynuację relacji.
 
Kwestie ekonomiczne w łamiącej się gospodarce odgrywają dla klientów zarówno B2B, jak i B2C istotną rolę i jest to naturalne. Jednak firmy działające w obszarze B2B w dużo większym stopniu uzależnione są od swoich kontrahentów, na których barkach w trudnym czasie spoczywa istnienie biznesu. Aby stymulować ten obszar, należy postawić na sprawdzone rozwiązania, takie jak programy lojalnościowe. Jak pokazują wyniki badania "Kompas Lojalności B2B – oczekiwania kontra rzeczywistość" przeprowadzone przez IRCenter na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, aż 88% respondentów chce uczestniczyć w programach lojalnościowych, a aż 95% uczestników ma o nich dobrą opinię.
 
Jeśli chcemy zasłużyć na lojalność klientów, powinniśmy się skupić na zaspokajaniu ich potrzeb. Jak wynika z pierwszego w Polsce badania przeprowadzonego na uczestnikach programów lojalnościowych w segmencie B2B, aż 53% ankietowanych jako pożądaną nagrodę wskazała karty przedpłacone.
Płatność zbliżeniowa Kartą Premiową

Po drugie prostota

 
Program lojalnościowy (partnerski czy motywacyjny) oparty o Kartę Premiową to najprostszy i najszybszy sposób na skuteczną stymulację przywiązania do marki lub produktu. Przykłady doświadczenia Klientów Sodexo Benefits and Rewards Services pokazują 15-procentowy wzrost sprzedaży i nawet dwukrotny wzrost zadowolenia klientów. Zwłaszcza dziś może mieć to dla firmy kluczowe znaczenie.
 
Karty Premiowe to rozwiązanie tanie, szybkie we wdrożeniu i łatwe w obsłudze, które nie wymaga angażowania dodatkowych zasobów po stronie klienta. Do funkcjonowania programu wystarczy jedynie regulamin zawierający istotne dla uczestników zasady.

Po trzecie wsparcie

 
Sztaby kryzysowe, zmiana założeń strategicznych, wyzwania związane z organizacją pracy i sposobu działalności firmy sprawiają, że programy budujące lojalność klientów schodzą na dalszy plan. Dlatego zwłaszcza w tym okresie warto skorzystać z doświadczenia i wiedzy rzetelnych doradców, którzy przeprowadzą Cię przez cały proces i zaproponują najkorzystniejsze dla Twojej firmy rozwiązania, dostosowane precyzyjnie do specyfiki i branży, którą zajmuje się Twoja firma.
 
Argumenty dla zarządu przygotowane w oparciu o realne dane, pomoc w wyborze odpowiedniej grupy docelowej i mechanizmu samego programu, a także wsparcie prawne – to nasza specjalność. Dodatkowo nasi eksperci pomogą dobrać katalog skutecznych nagród – dostosowany starannie do potrzeb uczestników – oraz zagwarantują pełną obsługę i sprawną komunikację programu.

Po czwarte bezpieczeństwo

 
Karta Premiowa to nie tylko uniwersalna, ale również bezpieczna nagroda. To uczestnik decyduje, na co przeznaczy zgromadzone na karcie środki i ma nad nimi pełną kontrolę dzięki aplikacji mobilnej i stronie Sodexo Dla Ciebie. Karta umożliwia realizację płatności bezstykowych – zbliżeniowo lub za pośrednictwem Google Pay, co w świetle wytycznych wydanych przez Światową Organizację Zdrowia jest jej istotnym atutem.
 
Ponadto limit transakcji zbliżeniowych bez podania kodu PIN został zwiększony z 50 zł do 100 zł. Karta spełnia także wymogi bezpieczeństwa zawarte w dyrektywie unijnej PSD2 i umożliwia bezpieczne płatności online. 

Podziękuj swoim klientom i partnerom, że są z Tobą w tej trudnej sytuacji i motywuj do działania!

 
Porozmawiaj z naszym doradcą, który zaproponuje Ci rozwiązania odpowiadające na realne  potrzeby i bieżące wyzwania biznesowe.
program b2b kontakt

Udostępnij artykuł:



Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×