Benefity w czasach izolacji

Benefity w czasie izolacji - para siedząca przy komputerze
Zmiana. To słowo odmieniane jest dziś przez wszystkie przypadki. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 wywróciła do góry nogami stabilną i spokojną sytuację społeczno-gospodarczą wprowadzając w nasze życie niepewność o nasze zdrowie i o przyszłość. Kryzys zapukał dziś do drzwi wielu organizacji, wymuszając walkę o przetrwanie, zmianę priorytetów i konieczność reorganizacji pracy by tam, gdzie to możliwe, mogła się odbywać w trybie zdalnym. Istotnie zmienił się również rynek benefitów pozapłacowych i ich znaczenie w organizacjach.
 
Społeczna izolacja wywróciła nasze zawodowe życie o 360 stopni. Praca zdalna w wielu organizacjach stała się normą, co wymusiło przysposobienie mieszkań lub domów do jej wykonywania w zaizolowanym środowisku najbliższych nam osób. Techniczna strona tego przystosowania okazała się najmniejszym wyzwaniem. Największym okazała się codzienna organizacja życia i planowanie obowiązków, które pogodzą interesy wszystkich członków rodzinnego mikroświata. Opieka nad dziećmi, kontrola ich postępów w edukacji zdalnej, robienie zakupów, przygotowanie posiłków dla całej rodziny, sprzątanie i oczywiście czas na niezakłóconą zewnętrznymi bodźcami pracę. W takim świecie dotychczas świetnie działające benefity przestały mieć znaczenie, a część z nich jest niemożliwa do realizacji. Ograniczenia wprowadzone przez rząd uniemożliwiły wprost skorzystanie z niektórych benefitów, takich jak treningi na siłowni, wyjścia do kina czy teatru.
 
Choć niezmienne efektywność świadczeń pozapłacowych zależy od ich dopasowania do potrzeb odbiorców, to jednak te potrzeby uległy znacznej zmianie. Dzisiaj pracownikom zależy na możliwości zachowania społecznego dystansu oraz korzystania z usług online. W zaistniałej sytuacji w oczach zatrudnionych zyskują te świadczenia pozapłacowe, które z jednej strony realnie wspierają domowy budżet, w tym umożliwiają zamówienia i płatności przez Internet. Z drugiej, pomagają minimalizować czas przeznaczany na wykonywanie domowych obowiązków, których w związku z pracą zdalną, opieką nad dzieckiem, w tym koordynacją nauki zdalnej jest bardzo dużo. Dlatego też firmy, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie pracownikom i zatroszczą się o ich samopoczucie w tym trudnym czasie, bez wątpienia zostaną nagrodzone ich sympatią, lojalnością i zaangażowaniem – komentuje Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
 

Benefity z dostawą do domu

 
Wyjście do sklepu traktowane jest przez większość jako „zło konieczne”. Konieczność noszenia maseczek, robienie zakupów w rękawiczkach, limity klientów mogących znajdować się w sklepie, z jednej strony wpływają na bezpieczeństwo, z drugiej natomiast tworzą psychiczną barierę z którą trzeba się mierzyć. Alternatywą stały się zakupy z dostawą do domu, które tej podstawowej bariery są pozbawione. Podobnie jest z zamówieniami gotowych dań z ulubionych restauracji, w których tak jak w sklepach spożywczych, właściciele wdrożyli nowe zasady i procedury.
 
Pandemia wpłynęła nie tylko na zmianę modeli funkcjonowania wielu firm, w tym przejście na pracę zdalną, ale także postrzeganie potrzeb zatrudnionych. Zauważamy, że wiele firm postanowiło wesprzeć członków swoich zespołów pracujących zdalnie, wręczając im karty Lunch Pass, umożliwiając bezgotówkową płatność za zakupy spożywcze, jak również za posiłki z dostawą prosto do domu zamawiane np. poprzez aplikację lub internet. To realne wsparcie i odciążenie w łączeniu home office z przygotowywaniem posiłków, których zdaniem ekspertów od żywienia, zdrowy człowiek powinien spożywać 4-5 posiłków dziennie, w odstępach 3-4 godziny. Przykładem innej dobrej praktyki, realizowanej przez jednego z naszych klientów, jest przeniesienie budżetu przeznaczonego na dofinansowanie posiłków w zakładowej kantynie, która została zamknięta na czas izolacji, na świadczenie w postaci karty przedpłaconej. To bez wątpienia benefit, z którego pracownicy chętnie dziś korzystają. Warto także podkreślić, że niesie on także korzyść tym, którzy uczestniczą w całym procesie – to także realne wsparcie lokali gastronomicznych, które pracują teraz w trybie „awaryjnym, pracy kurierów” – dodaje Anna Młynarczyk.
 
Dofinansowanie posiłków stanowi dziś istotny element kafeteryjnych systemów świadczeń pozapłacowych. Pracodawca, wspierający pracownika w prowadzeniu zdrowego trybu życia i dbający o jego regularne odżywianie zyskuje podwójnie. Po pierwsze opiekuje się zaangażowaniem pracownika, dając wyraz swojej troski o jego zdrowie. Po drugie oferuje świadczenie, z którego pracownik może skorzystać nawet po wykorzystaniu dostępnych na karcie środków. Możliwość samodzielnego doładowania karty utrzymuje dostęp do atrakcyjnych promocji i zniżek sięgających nawet do 55%.
 

Udostępnij artykuł:

window.addEventListener("sfsi_functions_loaded", function() { if (typeof sfsi_widget_set == "function") { sfsi_widget_set(); } });


Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×