5 powodów, dlaczego potrzebujesz lojalnych partnerów w biznesie

Duża konkurencja niemal w każdej branży wymaga od firm stosowania rozwiązań, które pomogą pozyskać i utrzymać stałych partnerów biznesowych. To właśnie lojalność jest kluczem do skalowania biznesu i receptą na przetrwanie w najtrudniejszym okresie. To dzięki niej możemy realizować cele sprzedażowe, nawet w najtrudniejszych rynkowo warunkach. Lojalność to również pozytywne doświadczenia, które pozwalają marce wyróżnić się na rynku. Poznaj 5 korzyści, które niesie za sobą lojalizowanie partnerów biznesowych.

Co możesz zyskać dzięki lojalnemu partnerowi?

Nowe kanały dotarcia

Mechanizmy budujące lojalność w biznesie to nie tylko narzędzia wspierające sprzedaż, ale również potężne narzędzie pozwalające na efektywną komunikację. Ta natomiast pozwala na aktywną promocję Twoich produktów, nawet wówczas, gdy wydatki wydatki na działania marketingowe są redukowane. Dodatkowo, lojalny partner staje się sam w sobie nośnikiem informacji o naszym produkcie. Rekomendacja przekazywana przez zadowolonego klienta znaczy dużo więcej niż jakakolwiek promocja. Lojalny partner promuje i sprzedaje Twoje produkty przez cały czas. Odsyłając do Twojej oferty sprawia, że biznes się skaluje. Jak to wygląda w praktyce? Weźmy dla przykładu jeden z 60 programów lojalnościowych realizowanych rocznie przez Sodexo i przełóżmy to na konkretne dane. Firma Moto-Profil tylko jedną akcją promocyjną osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 30% i dotarła do 1400 hurtowni oraz 15 000 warsztatów samochodowych w Polsce.
Czytaj też: „Dlaczego lojalny partner w biznesie jest wart więcej niż reklama?

Feedback klientów

Lojalny partner w biznesie daje Ci regularny feedback na temat Twoich produktów lub usług. Dzięki temu wiesz, co wymaga zmiany, a co spotyka się z pozytywnym odbiorem klienta końcowego. W ten sposób otrzymujesz aktualne informacje o oczekiwaniach grupy docelowej i jej potrzebach oraz ocenę Twojej oferty. W artykule „Programy lojalnościowe w trudnych czasach” Anna Męczyńska podkreśla, że lojalizowanie partnerów zwiększa liczbę zadowolonych klientów dwukrotnie.

Niższe koszty prowadzenia biznesu i wyższe zyski

Współpraca z lojalnym partnerem sprawia, że możesz zrezygnować z części wydatków na marketing i sprzedaż. Powiększasz swój dział sprzedaży bezpośredniej i liczbę sprzedawców na skalę, którą trudno by było jakiejkolwiek firmie utrzymać wewnętrznie. Dodatkowo zyskujesz zasoby promujące Twoje produkty i usługi, oszczędzając na działaniach marketingowych. Ponadto możesz rzadziej prowadzić działania polegające na obniżaniu cen na produkty lub usługi. Stali odbiorcy zdecydują się na nie, nawet gdy cena pozostanie na tym samym poziomie. Dzięki takiemu podejściu, zyski z działalności rosną.

Naruralni ambasadorzy

Budowanie lojalności to proces długotrwały, jednak po zdobyciu grona stałych partnerów biznesowych ma się prawdziwych ambasadorów i reprezentantów marki. Potwierdzenie skuteczności produktu lub usługi przez jego użytkowników w wielu przypadkach decyduje o sukcesie sprzedażowym produktu. To niezwykle ważne, aby klienci mogli się zgłosić ze swoimi pytaniami do doświadczonego i przygotowanego ambasadora produktu, od którego otrzymają przekonujące odpowiedzi.

Tarcza antykryzysowa

W czasie kryzysów finansowych i gospodarczych groźba bankructwa pojawia się nawet w przypadku dobrze prosperujących, dużych firm. Pozyskując lojalnych partnerów w biznesie, masz większe szanse, że Twoja działalność przetrwa trudny czas. Lojalność buduje się poprzez fizyczną, opartą na dialogu relację. Ważne by był to prawdziwy dialog, umożliwiający również drugiej stronie wyrażenie zdania, zakomunikowanie zmieniających się potrzeb. Dzięki temu zaufany partner wspiera Cię w kwestiach operacyjnych oraz poleca Twoje produkty i usługi, nawet w czasie kryzysu.
Czytaj też „Kryzys, który testuje lojalność”.